Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Streamet video/audio fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Siste to månedene har jeg ikke lenger kunnet spille av streamet audio/video, det være seg radio fra NRK, filmer fra SF Anytime, diverse WebTV osv.. Å spille av lydfiler/videofiler fungerer altså helt fint, det er bare streams som ikke funker. Popups er heller ikke problemet, de fungerer fint, alle vinduer åpner seg, det er bare streamene som ikke vil starte (på P4 spiller f.eks. reklamen (som jo er et opptak eller noe) helt fint før avspillingen stopper når direktesendingen skal begynne).

Det tok litt tid før jeg egentlig oppdaget at problemet var permanent, så akkurat hva jeg endret den gangen det sluttet å fungere er litt usikkert, men jeg lurer på om problemet oppsto når jeg bestilte Club Gold fra NGT med Norton security. Å deaktivere Norton har ingen effekt though.

Jeg har prøvd nokså mye både for å finne og rette feilen, men uten hell, og nå er jeg helt tom for idèer. Håper noen her kan hjelpe.

Hardware/software:

Windows XP

6Mb Bredbånd fra NGT (+Club Gold med Norton sikkerhetspakken)

Internet Explorer 6.0 (også testet med Mozilla Firefox 1.5.0.1 uten hell)

Windows Media Player 10.0

Router - ZyXEL Prestige 600 Series (fungerte heller ikke med min tidligere Netopia 3351)

Hva har jeg prøvd:

- Åpne alle porter i firewall (gjorde dette for å se om det var lukkede porter som var problemet, å åpne alle endret ingenting)

- Gått igjennom alle mulige guider for hvordan å få Windows Media Player til kjøre direkteavspillinger, har merket av å kunne motta på alle protokoller i alternativ -> nettverk etc.

- Skifte browser til Mozilla Firefox

- Oppgradere browsere og WMP til siste versjon

- Deaktivere Norton

- Sette laveste hastighet

- Stort sett alle generelle tips på "hjelp"-seksjonene til diverse sider som leverer streamet audio/video

På forhand takk for alle tips som kan føre til en løsning på dette stadig mer frustrerende problemet...

Endret av TheOddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har og problemer meed at webradio på hos NRK ikke virker lengere.

Kan en foreksempel avinstalere Windows Media Player og instalere den igjenn,for å tilbakestille den,slik at den klarer å spille av streamet radio ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...