Lurifaksen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Dette er et seriøst spørsmål. Jeg klager ikke (enda) men lurer seriøst på nøyaktig hva jeg som person får igjen for pengene jeg betaler i skatt og moms (selvstendig næringsdrivende). Hvorfor må jeg betale så mye skatt og moms? Hvorfor skal jeg være fornøyd med å betale dette? Endret 27. mars 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Vi får jo kirken... Og bensin. Sammen er de knall Fordi vi lever i et kapitalistisk statsfascistisk samfunn som er amerikanisert. Lenke til kommentar
Hubbert Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 The messed up thing about taxes is you don’t ‘pay’ taxes. The government TAKES them. You get your check and money is GONE! It was not an option! That ain’t a payment, that’s a JACK! I been TAX JACKED!…[The] worst part about it, we pay taxes for [stuff] we don’t even use….Why are black people paying Social Security? I won’t get the money till I’m 65….Meanwhile, the average black man dies at 54. Hypertension, high blood pressure, police….I used to work at McDonald’s making minimum wage….I would get $200 a week and they would take out $50 in taxes. That’s a lot of money if you only making $200….What do you get with that $50? All the free street light in the world. As far as I am concerned, give everybody a candle. Just give me back my $50. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Vi får jo kirken...Og bensin. Sammen er de knall Fordi vi lever i et kapitalistisk statsfascistisk samfunn som er amerikanisert. 5819886[/snapback] Ironi? Vi (nordmenn) lever i et sosialdemokrati som er globalisert.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Noen seriøse svar hadde jo f.eks. også gjort seg. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Når du betaler skatt gjør du slik at folk som trenger hjelp kan få det av staten. Narkomane etc. ville ikke hatt rå til å betale for ting som avrusning hvis ikke vi hadde hjulpet til med skatt. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 sykehus, skole, kongefamilien, veier, osv... Lurer på hvordan Norge hadde vert hvis vi ikke hadde betalt skatt jeg ... Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Det får vi vite snart nokk hvis frp kommer til makta... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Narkomane etc. ville ikke hatt rå til å betale for ting som avrusning hvis ikke vi hadde hjulpet til med skatt. 5820397[/snapback] Det finnes jo diverse statlige bedrifter, og staten tjener jo enormt på olje? sykehus, skole, kongefamilien, veier, osv... 5820406[/snapback] Sykehus: Jeg ville heller betalt forsikring Skole: Greit nok, men det er vel gratis skole de fleste andre land også - som har skatte/moms-prosent på en brøkdel? Kongefamilie: Kjempenyttig Veier: Årsavgift? Hva går den til da? Og ikke minst engangsavgiften? Flere ting pengene går til? Endret 27. mars 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Pengene går til lommene til kongefamilien og de som styrer landet. Fordi reelt sett ser jeg ingen kvalitet ute. Veiene er rene terreng, og gamlingene driter på seg og tørster ihjel i gamlehjem. Og attpåtil skal det komme nye avgifter (tusen takk SV). Og de som er virkelig smarte er trygdesnylterne, fordi de har virkelig skjønt at de kan egentlig leve i greie vilkår selv om de ikke løfter en finger pga staten. Vi som er selvstendig næringsdrivende er dumme, som betaler avgift etter avgift. Og for å ikke nevne den arbeidsgiver-fiendtlige arbeidsmiljøloven så er vi helt utsatt hvis vi er uheldig med en ansatt som virkelig vil oss til livs (har skjedd meg). Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Går ikke skatten i lommene på di som ikke gidder å jobbe, trygd til folk som er "syke" Selvfølgelig noe annet om dem virkelig er syke, men når funksjonshemmede, tenker på mongolide og slikt kan arbeide (som jeg så på tv for en stund siden) da kan da di fleste andre også gjøre det vel? Endret 27. mars 2006 av kt600 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hva vi får igjen? Nada, ingen ting. Politikkerne får en fei lønns sjekk, det er det hele. Mens vi som betaler skatten og avgiftenen blir rompekjørt maks av de styrende. Thats how things work. Men vi lever jo i et godt samfunn da så kan vi klage? Ja, hvorfor ikke. Vis vi ikke klager så er jo alt perfekt, og den perfekte stat finnes ikke. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Skatten går med til å hjelpe de som trenger det... Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Folk som er "syke" mener jeg. Jeg er helt for strengere kontroll og krav på sykemelding/trygd for å luke ut de som misbruer disse tjenestene. Mange som misbruker slike tjenester sløser ganske mye av energien til de som faktisk jobber og betaler skatten. Jeg har sett eksempler på at det er utrolig lett å få sykemelding, ofte selv om man egentlig er frisk. Det sløser med penger til en bedrift + pengene til staten. Det er irriterende mildt sagt. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Vi betaler Skatt av lønna vår,veiavgift( som lissom skal gå til veier men når dem først bygger en vei her så setter de faen med opp en bommstasjon), Bensin avgift, 25% skatt på alt vi kjøper bilavgift åravgift på bil miljøavgift 25% skatt på alt vi bruker, mobil,internett osv. ++++ å vi får ikke EN dritt igjen, syke får ikke det de trenger, og ikke kom å si at sykehus er gratis, betalte faen med over 1000 kr i egenandeler når jeg brakk armen. på lege besøk tyner de masse penger ut av oss. skolene suger, sykehusene er ikke bra, veiene er dårlige, syke får ikke hjelpen de trenger, (krekar derimot får dekket advokater til flere 100 tusen å han betaler vell ikke skatt en gang.) og så kommer alle oljepengene hvor blir det av det? :S se feks på svergie de har milliarder i utendlands gjeld men de driver landet MYE bedre enn Norge, veiene er gode, biler er billige, bedre sykehus, mye bedre skoler. trur rett å slett vi lever i en av vesten mest idiotiske land! Endret 27. mars 2006 av Dennis87 Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Skatten går med til å hjelpe de som trenger det... 5820629[/snapback] å de som ikke gidder å finne seg jobb, de trenger det? Lenke til kommentar
Hubbert Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Noen seriøse svar hadde jo f.eks. også gjort seg. 5820374[/snapback] LOL ROFLMA :!: Jaok vi avskaffer skatt da dere og så kjører vi på med moms også kverner vi arbeidsledige opp til fiskefôr. Eller vi kan jo alternativt ta oss ei bitte-lita bolle og fundere litt på hva det betyr å ligge på første-plassen i verden i fire år sammenhengende for livskvalitet, og så kan vi ta litt økonomi for gymnaset og legge sammen to plus to og finne ut at tempen i økonomien fører til at konjunkturene fyker til helvetet om vi pøser på med oljepengene "fordi vi må jo bruke BRUKE BRUKE *hnnngh-ahhh* dem". Og så er det jo kjekt å klage litt fordi inte no er perfekt, nej, og kommunistene har skylda. Angående lønninger til politikere burde kanskje noen sett litt mindre på barne-TV og bedrevet litt mer aktiv undersøking av ting og tang. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg mener fortsatt at det er dårlig planlegging og bruk av pengene i statskassa. Jeg er ikke sikker på om livskvaliteten er så stor her i landet da jeg vet om mange som knasker anti-depressiva + de media nevner. Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Norge har et lavere skatte og avgiftsnivå enn de fleste andre vestlige land. I norden er det ingen som har lavere nivå enn det vi har. Skattepengene går til jævlig mye og du får en dritt igjen Dennis87, du får skolen du går på (en god del titusener per år der). Veien du kjører på. Sukehuset du blir sendt på når du brekker et ben. Ubetalt lønn hvis selskapet du jobber i går konkurs. Stipend til utdanninga. Bussen du tar til skolen. etc etc. Er for øvrig enig i at Stortingspolitikerne tjener for mye, etter min mening burde de ikke tjene mer enn det den menige industriarbeideren gjør. SV er forresten det eneste partiet på Stortinget som har foreslått lavere lønn til Stortingsrepresentantene. Alle de andre partiene stemte mot. Ang. bilavgifter. Grunne til at ikke alle pengene som går inn i bilavgifter går ut i veibygging er prinsippet om at forurenseren betaler. Det forurenser på mange måter å kjøre bil, eksos, lydforurensning, asfalt som slites opp osv. En god del av bilavgiftene går med på å minske disse skadene. Tror også noe går til kollektivtransport for å få folk til å ta kollektivt istedet for bilen. Lenke til kommentar
Hubbert Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg mener fortsatt at det er dårlig planlegging og bruk av pengene i statskassa. Dér kan jeg være enig, med forbehold om at jeg forstår deg dithen at du ser på byråkratiet som kritikk-verdig. Jeg er ikke sikker på om livskvaliteten er så stor her i landet da jeg vet om mange som knasker anti-depressiva + de media nevner. 5820721[/snapback] RALL RALL RALL RALL RALL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå