Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skade på bil (Opel Vectra) i vaskehall

Anbefalte innlegg

Det er ingen som vil takste den for meg, så det vet jeg ikke enda, har vært tre steder, men får beskjed om at takstmannen til stasjonen skal ta det..

Har ikke vært borti denne typen saker før, så hvis noen vet om lignende tilfeller er det kult om dere kan legge ut den :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være litt krefter i sånne maskiner ja. Kjenner ei som fikk bakenden på bilen sin løfta ein halvmeter opp i lufta. Bakfangeren så lite pen ut etterpå, men hun gadd ikke bry seg med det siden det bare var en gammel Sierra STV som ikke var så mye å se på fra før av.

Lenke til kommentar

Tro meg en slik maskin med roterende børster er sterk nok til det meste.

Men slikt skal uansett ikke skje, de er utstyrt med Optiske givere og sensorer inne i rullene,

Har selv jobbet på bensinstasjon og sett hva slags skader en maskin kan gjøre, Og det er ikke småteri.

Lenke til kommentar

Har egenhendig sett en vaskemaskin som prøvde å rive av takstativet på varebilen, var glad jeg sto ute og såg på slik at jeg fikk stoppa maskina før den fikk gjort skade.

Det var opphenget til lufttørkeren som bøyde seg og heldigvis ikke takstativet som er bolta i taket.

Er bare en maskin i Trondheim jeg tør å bruke til varebilen for den vet jeg virker.

Lenke til kommentar
Ikke for å være etterpåklok, men trodde det var basiskunnskap å ikke bruke vaskemaskiner på bilen..

Men jævli irriterende situasjon, Pluggen.. Får håpe det løser seg..

5837684[/snapback]

Ikke bruke vaskemaskin på bilen? I forhold til lakk skjønner jeg hvorfor, men for folk som ikke er så nøye på det, kan jeg ikke se noe problem i å bruke vaskemaskin, en kan iallfall ikke la være å bruke den bare fordi en er redd for at den skal knuse bilen din.

Lenke til kommentar

Brukte vaskemaskin to ganger, var ikkje nøgd med vasken og etter dette går det for hånd. Å spyle med vatn har eg ingenting imot, å få rein bil med det samme er ein fin bonus :p

At maskinene har krefter til det meste er vel ingen diskusjon, og eg har full tru på det Pluggen seier her. Maskiner er aldri perfekte, og med så mange bevegelige delar som i ei vaskemaskin skal det lite til før ulykka er ute.

Synest du er blitt behandla dårleg av stasjonen, sånne folk er det værste eg veit. Det med å sende brev til dei, kanskje også heile kjeden er kanskje ikkje så dumt, formelle ting verkar liksom litt meir seriøst.

Lenke til kommentar
Tro meg en slik maskin med roterende børster er sterk nok til det meste.

5837140[/snapback]

Vel, jeg nekter og tro de er sterke nok til og gjøre dette som nevnes med dørene, det skal veldig mye krefter til og trykke sammen ett karosseri slik at dørene ikke passer skikkelig.

Lenke til kommentar
Det er bare rust akkurat der fangeren er festa i bakskjermen, ikke noe vesentlig da den gikk gjennom PKK for 4 uker siden uten feil ...

5831918[/snapback]

Det at bilen har gått gjennom en kontroll sier ikke så mye. De fleste kontrollene klarer ikke engang av dekke enkle ting som manglende lys, og lang mindre farlig rust (skjult under lakk eller støv).

Lenke til kommentar
Passaten til faren til en kamerat av meg ble plutselig cabriolet... :| Det ble dyrt for stasjonen

5837102[/snapback]

Aiai, hvordan går det an?

Står det ikke beskrevet at man må ta av takstativ og slikt da?

5845252[/snapback]

Det var en Passat uten takrails, sensorene slutta å fungere, slik at den svære armen som spyler/såper bilen fortsatte rett fremover mot frontruta, inn i kupéen og opp, knuste ruta, bøyde A-bjelkene og bretta opp taket... I tillegg til at det var KLISS vått i bilen.

Lenke til kommentar

Børstene kan umulig ha klart å sugd fangeren med seg opp pga dårlige fester, da må de ha vært så mange dårlige at fangern ville hengt ned. Børsten gnikker bra, men det er jo begrenset hvor har de skal ta i. De fleste speiler fjærer, men børsten bøyer ikke de bakover, kanskje en mm

Men om du ble flytta så mye som 5-10cm tyder dette på at sensoren har feila litt, da bilen neppe bøyer seg ut når den flytter fangern oppunder, Det med dørene betviler je og har sammenheng, da selv om den hadde løfta hele bilen høyt opp ikke ville ha skjedd. Men nå er det vanskelig å bedømme fra oss som ikke var der :)

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke vaskemaskiner, men siden selvvasksystemet på stasjonen kutta ut når jeg hadde sprøyta på såpe (som jeg ikke ville skulle tørke på lakken), så fikk jeg en maskinvask som et "plaster på såret" (noen reiv det fort av igjen og gjorde det verre :p )

Marvil: Jeg har aldri brukt maskinvask på noen av bilene mine selv (sparer penger og får bedre resultat av håndvask), men har jeg dårlig tid, så hender det jeg stikker innom høytrykken, for da kan jeg legge på varmvoks og glansvoks til slutt :D

PerB: Neida, men det var ikke noe vesentlig med rust, men noe var det jo, (gammel Opel veit du ;) ), men den satt jo bra fast før dette..

MicrolaxX og Freddy85: Skal prøve å få tatt noen bilder, men som en del her sikkert vet, så sliter jeg stadig med å få tak i kamera/ledninger/programvare/kunnskap som stemmer overens :p

Kremt: JA!

Sesteen: Når du nevnte dette med speilene så kom jeg til å tenke på at når mamma hadde bilen, så fikk hun knust speilen på denne bilen for et par år siden, så jeg ringte henne og spurte hvor dette skjedde..

Svar: Statoil på Nylende..

Dette er da samme stasjonen som jeg fikk skadet bilen i nå :O

Kaotisk innlegg, men sånn blei det :)

Ellers takk for respons :thumbup

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...