Erling E. Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Hei, Jeg har følgende PC: P4 3 GHz (socket 478) 2048 MB DDR-RAM GeForce 7800 GS 256 MB (agp) Hitatchi Deskstar 250 GB 7500 RPM 8mb cache HD På 3D Mark 06 får jeg en score på 2000. CPU-scoren er nede i 350. I Oblivion får jeg nede i 10 fps utendørs, mens andre med dårligere oppsett har vært oppe i 30. Jeg frykter det er noe alvorlig galt et sted. Jeg begynner å tro det er mitt Abit VT7-hovedkort som er flaskehalsen, men jeg aner ikke hvordan jeg skal identifisere problemet, eller for den saks skyld korrektere det. Finnes det gode råd å få? Endret 27. mars 2006 av Erling E. Lenke til kommentar
Joggster Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Ville sagt at CPU'en var flaskehals! Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Ville sagt at CPU'en var flaskehals! 5819810[/snapback] Hvorfor? Hva er galt med den CPU-en? Den er riktig nok ikke top of the pops, men det er da ingenting galt med en 3 GHz Pentium 4-prosessor? Gammel socket, men hallo. Lenke til kommentar
Joggster Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Men mye av det andre er topp, derfor blir det en flaskehals! Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 tror nok ikke det er CPU`en som er problemet der... greit nok at den muligens blir flaskehalsen, men det tilsier allikevel ikke at det skal gå så tregt. han sier jo at folk med dårligere systemer får 3 ganger så mange fps i oblivion også. pass på at alle drivere er installert, inkludert drivere til AGP\brikkesett osv. bruk nye drivere som du laster ned fra nettet. problemet ditt er ganske typisk for enten problemer med disse driverne, eller at de ikke er installert. sjekk BIOS-innstillinger. akkurat samme problem som det du har har jeg også hatt på en tidligere pc. da var brikkesettet gåent. pcen var stabil ellers, men var treg i spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå