Gå til innhold

NRKs nettvideomateriale på Xbox-en? Evt mms://?

ChrZZ

Anbefalte innlegg

Hmmm... Er det noen som har fått til eller vet om en måte å få enten koblet til og brukt den siden/interfacet som norsk Windows Media Center har med Nrk for sin streaming av filmer/serier/radio?

Hadde nemlig vært det mest geniale på lenge å få til noe slikt. Regner med noen har sett oppsettet som er på den norske utgaven av Windows Media Center og hvor sømløst den integreringen av NRK sitt innhold er.

Evt, om det er noen som vet hvordan jeg kan isåfall streame en MMS://-link fra NRK (sett at jeg har den korrekte direktelinken, som heller ikke er så vanskelig å finne).

Takker til alle positive svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det snakk om vanlig Xbox? Da kan du installere et script for NRK web-TV. Det funker veldig bra, bortsett fra at det ikke går an å gå inn på de enkelte innslagene i programmene, du må se fra begynnelsen (sist jeg sjekket i hvert fall).

Lenke til kommentar
Er det snakk om vanlig Xbox? Da kan du installere et script for NRK web-TV. Det funker veldig bra, bortsett fra at det ikke går an å gå inn på de enkelte innslagene i programmene, du må se fra begynnelsen (sist jeg sjekket i hvert fall).

5819862[/snapback]

Regner med at det er snakk om Xbox 360 siden han snakker om MCE.

Lenke til kommentar

Takker så meget, Rikky!

Hvor finner jeg forresten Project Mayhem III-skinnet?

Evt, vet du om et slik som er med store ikoner, er lyse i fargene, og som vil passe på en 7" skjerm? Har tenkt til å ha mediacenteret i bilen, serru :)

Eneste jeg har funnet hittil, er dette:

http://www.allxboxskins.com/skins/preview....imon_28-06-2004

men det er litt bug-ete, og har et ELENDIG tastatur.

Lenke til kommentar
heh.  :blush:

Vi snakker om ol' skool gamle Xbox. Snakker om mediasenteret "Xbox mediacenter" ->  http://www.xboxmediacenter.com/

Rikky:

Hvor finner jeg dette skriptet? har lett en stund? Hvordan vil det skriptet bli i forhold til interfacet til Xbox Mediacenter?

Takker for alle svar hittil!

5833049[/snapback]

Hmm... har fått alt inn nu. Dvs, inn med skriptet, henter det opp, og den klarer å hente ned listen over videoer fra nrk.no. Men når jeg skal starte en video, så kommer det opp: "Logger inn hos nrk med brukernavn <USERNAME>" (tatt bort brukernavnet her). Slik står den og står den og står den. Intet skjer. Når jeg analyserer nettverkstrafikken, så ser jeg at den kobler seg opp mot nrk sin side, men den stopper helt opp. Brukernavn og passord er selvsagt korrekt og dobbeltsjekket.

Noen idé?

Er han som har laget det norsk? ->

- SveinT

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...