Gå til innhold

Vi bygger Media Center-PC - del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et lite spørsmål som kanskje er litt offtopic, men som jeg velger å poste her siden det er i litt av samme gaten og kanskje blir lest av noen med litt peiling på dette.

 

Hvis jeg kjøper en dvdopptaker med harddisk. Da vil vel den langt på vei ha de samme funksjonene som en mediapc (jada jeg vet at mediapcen har flere muligheter, men det er ikke det jeg skal frem til her). Men hvis jeg skal ha dette må jeg også ha en del kanaler hvis det skal være noen vits. (Akkurat nå har jeg de 4 norske kanalene som mottas via antenne på taket)

Alternativet der jeg bor må da være parabol. Med en en slik parabol følger jo en dekoder. Så lang jeg har skjønt skifter man kanalene på selve dekoderen når man "zappar".

Spørsmålet er da. Vil man miste selve ideen med dvdopptakeren fordi den nødvendigvis må koples inn etter dekoderen og derfor bare mottar signal fra en kanal?

Det er mulig jeg har misforstått helt, men vær i så fall overbærende. Er det noen som kan klare opp i dette?

5826851[/snapback]

 

Det finns vel noen dvd opptakere som kan styre parabol-mottakeren...

Ev. så kan du gå for mottaker med harddisk.

Lenke til kommentar

Fin artikkel hvis du vil ha en PC med støy. Kan love deg at du trenger en helt 100% passivt kjølet sak hvis du skal ha noe særlig WAF, eller så ender din bedre halvdel bare å slå av htpcen hele tiden når den ikke er i bruk, og da forsvinner mye av poenget med EPG og slikt for å ta opp ting når du ikke er der for å se det.

 

Ta en titt på mitt prosjekt: http://htpc.lonningdal.net

 

Fikk heatpipe kjøleren i posten i går så til helgen antar jeg at den er installert og da er HD eneste støyende del, og da minimalt da den er inni en Vertical Silence boks.

 

Det fine er at jeg kan utstyre denne med et bra skjermkort som kan passivt kjøles på samme måte som CPU. Mao er ikke det bare en avansert harddiskopptager, men en spillekonsoll også.

 

For de som betrakter det som nerdete, så kan jeg bare si at det er stilrent å bare ha to bokser under tven som henger på veggen, en htpc og en forsterker. I mitt tilfelle skal jeg bygge inn et lite forsterkerelement i htpcen også for å teste om den gir grei nok lyd for mitt bruk, mao bare en boks som gjør alt.

 

Men HTPC = PC = Software Trøbbel. Har droppet Meedio til fordel for MediaPortal for øyeblikket da jeg ikke får til noe god bildekvalitet i Meedio TV - forferdelige interlacing problemer. MediaPortal er jeg delvis fornøyd med, men ser at EPG har ikke alltid virket helt bra. Til tider har den tatt opp bare støy, som om den ikke har tvsignal, av og til har den tatt opp feil kanal (den jeg så på da jeg forlot htpcen), og av og til har den rett og slett ikke tatt opp noe som helst. Så hvis du ikke liker å tweake og mekke så er htpc absolutt ikke noe for deg, det tar tid å få alt noenlunde stabilt.

 

Og når det gjelder argumentet for tvkort med to tunere så er det kun nødvendig hvis du skal ta opp to programmer samtidig. Husk at TVen din har også en tuner.

 

For de som mener at en harddisk-opptager eller en moddet xbox er bra nok så kan jeg bare si at tjeneste-tilbydere som er tilpasset mediapc over internett er så vidt begynt. Det er ikke før man evt bruker plugins som den NRK saken at man ser potensialet. Det kunne like greit vært en plugin for å bestille pizza eller leie en film som lastes ned on the fly. Da vil ikke harddisk-recorderen eller den modda xboxen din strekke til. En generisk htpc kan jo også oppgraderes på skjermkortsiden så den blir en bra spillekonsoll også, samt at de fleste htpcer som bygges i dag kan spille av 720/1080 HD film. Hvis du ikke har opplevd dette enda så anbefaler jeg deg å stikke innom en sjappe som kan demonstrere dette.

Lenke til kommentar
Fin artikkel hvis du vil ha en PC med støy. Kan love deg at du trenger en helt 100% passivt kjølet sak hvis du skal ha noe særlig WAF, eller så ender din bedre halvdel bare å slå av htpcen hele tiden når den ikke er i bruk, og da forsvinner mye av poenget med EPG og slikt for å ta opp ting når du ikke er der for å se det.

 

 

Jeg vet ikke om jeg er helt enig, en OK vifte på lavt turtall (godt under 1000), er i praksis nesten umulig å høre inne i mange kabinetter. Og den lielle ekstra luftstrømmen kan hjelpe ganske mye.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg er helt enig, en OK vifte på lavt turtall (godt under 1000), er i praksis nesten umulig å høre inne i mange kabinetter. Og den lielle ekstra luftstrømmen kan hjelpe ganske mye.

 

Joda, man kan lage temmelig støysvake løsninger, men varmen må jo på et eller annet vis ut av boksen etterhvert eller så blir det ganske så overopphetet etterhvert. Selv kommer jeg til å installere et "safety kit" med en vifte som starter når temp'en blir litt for høy. Har merket at hvis man ripper f.eks. noen CDer og DVD spilleren spinner med full guffe så genererer det ofte ganske så mye varme inni boksen. Da kunne det vært greit at en vifte hjalp litt til, og uansett vil jeg ikke høre den da pga bråker jo DVD spilleren noe infernalsk uansett. Den samme nytten er nok der hvis jeg bruker et bra skjermkort i htpcen og kjører et spill, da kan viften gjerne spinne opp litt for assistere luftgjennomstrømning under spillingen. Da vil det jo ofte være en del lyd i høyttalerene også. :)

 

På min stasjonære har jeg valgt ekstra støysvake komponenter. HD i gummioppheng, Zalman 7700cu kjøler på CPU og 930rpm på viften, Zalman 700cu kjøler på et 7800gt kort, Mist 500 watts PSU, passiv kjøling på northbridge. Men selv dette kan jeg lett høre, selv om jeg stapper hele burken inni et skap.

 

Kan love deg at en Pentium M løsning har i hvertfall fordelen av at siden den trekker mindre strøm så må PSU yte mindre også. Jeg har en Silverstone 300w passiv PSU og den blir ikke særlig varm i det hele tatt nå. Noe som er kjekt siden den er plassert inni htpcen og ville ellers bidratt en god del til systemtemp ellers.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg er helt enig, en OK vifte på lavt turtall (godt under 1000), er i praksis nesten umulig å høre inne i mange kabinetter. Og den lielle ekstra luftstrømmen kan hjelpe ganske mye.

 

Joda, man kan lage temmelig støysvake løsninger, men varmen må jo på et eller annet vis ut av boksen etterhvert eller så blir det ganske så overopphetet etterhvert. Selv kommer jeg til å installere et "safety kit" med en vifte som starter når temp'en blir litt for høy. Har merket at hvis man ripper f.eks. noen CDer og DVD spilleren spinner med full guffe så genererer det ofte ganske så mye varme inni boksen. Da kunne det vært greit at en vifte hjalp litt til, og uansett vil jeg ikke høre den da pga bråker jo DVD spilleren noe infernalsk uansett. Den samme nytten er nok der hvis jeg bruker et bra skjermkort i htpcen og kjører et spill, da kan viften gjerne spinne opp litt for assistere luftgjennomstrømning under spillingen. Da vil det jo ofte være en del lyd i høyttalerene også. :)

 

På min stasjonære har jeg valgt ekstra støysvake komponenter. HD i gummioppheng, Zalman 7700cu kjøler på CPU og 930rpm på viften, Zalman 700cu kjøler på et 7800gt kort, Mist 500 watts PSU, passiv kjøling på northbridge. Men selv dette kan jeg lett høre, selv om jeg stapper hele burken inni et skap.

 

Kan love deg at en Pentium M løsning har i hvertfall fordelen av at siden den trekker mindre strøm så må PSU yte mindre også. Jeg har en Silverstone 300w passiv PSU og den blir ikke særlig varm i det hele tatt nå. Noe som er kjekt siden den er plassert inni htpcen og ville ellers bidratt en god del til systemtemp ellers.

5830754[/snapback]

 

Men selv uten lyd, så kan en saktegående vifte være vanskelig/umulig å høre, feks zalman 7700 CU har en veldig bråkete vifte, og var således et litt skuffende produkt for meg, modding er jo en mulighet, men litt mer tungvint blir det jo da. Selv har jeg kun to vifter i kabinettet (120mm), HD i dempeboks, vifteløs PSU, vifteløs vannkjøing av CPU og GPU osv, og en 120mm på 500-600 rpm kan jeg ikke høre inne i kabinettet (om den ikek er helt i front ved gitteret der).

 

AtW

Lenke til kommentar
Men selv uten lyd, så kan en saktegående vifte være vanskelig/umulig å høre, feks zalman 7700 CU har en veldig bråkete vifte, og var således et litt skuffende produkt for meg, modding er jo en mulighet, men litt mer tungvint blir det jo da. Selv har jeg kun to vifter i kabinettet (120mm), HD i dempeboks, vifteløs PSU, vifteløs vannkjøing av CPU og GPU osv, og en 120mm på 500-600 rpm kan jeg ikke høre inne i kabinettet (om den ikek er helt i front ved gitteret der).

 

Ja, det høres jo ut som et veldig bra system du har bygget deg der. En vifte på på 5-600 rpm er klart ikke hørbart. Men her har du basert deg på vannkjøling (kan jeg spørre deg hvilket?) - noe som ikke alltid lar seg installere så lett i en trang htpc boks (ofte utgangspunktet for hele prosjektet for mange). Med mindre store deler av vannkjølingen er på utsiden da.

 

Zalman 7700cu var litt skuffende for meg også, kan høre den selv på 930 rpm. Jeg har en aning om at den støyer mer når den står vertikalt kontra horisontalt. Tror også den kjøler bedre horisontalt også pga vekten er så stor og i vertikal posisjon yter forskjellig press oppe og nede.

Lenke til kommentar
Jeg har et lite spørsmål som kanskje er litt offtopic, men som jeg velger å poste her siden det er i litt av samme gaten og kanskje blir lest av noen med litt peiling på dette.

 

Hvis jeg kjøper en dvdopptaker med harddisk. Da vil vel den langt på vei ha de samme funksjonene som en mediapc (jada jeg vet at mediapcen har flere muligheter, men det er ikke det jeg skal frem til her). Men hvis jeg skal ha dette må jeg også ha en del kanaler hvis det skal være noen vits. (Akkurat nå har jeg de 4 norske kanalene som mottas via antenne på taket)

Alternativet der jeg bor må da være parabol. Med en en slik parabol følger jo en dekoder. Så lang jeg har skjønt skifter man kanalene på selve dekoderen når man "zappar".

Spørsmålet er da. Vil man miste selve ideen med dvdopptakeren fordi den nødvendigvis må koples inn etter dekoderen og derfor bare mottar signal fra en kanal?

Det er mulig jeg har misforstått helt, men vær i så fall overbærende. Er det noen som kan klare opp i dette?

5826851[/snapback]

 

Det finns vel noen dvd opptakere som kan styre parabol-mottakeren...

Ev. så kan du gå for mottaker med harddisk.

5827758[/snapback]

 

Med andre ord er dette ikke en god løsning for de som har parabol/dekoder.

Man får ikke brukt verken en mediapc eller en DVDopptakter fult ut.

Lenke til kommentar
Men selv uten lyd, så kan en saktegående vifte være vanskelig/umulig å høre, feks zalman 7700 CU har en veldig bråkete vifte, og var således et litt skuffende produkt for meg, modding er jo en mulighet, men litt mer tungvint blir det jo da. Selv har jeg kun to vifter i kabinettet (120mm), HD i dempeboks, vifteløs PSU, vifteløs vannkjøing av CPU og GPU osv, og en 120mm på 500-600 rpm kan jeg ikke høre inne i kabinettet (om den ikek er helt i front ved gitteret der).

 

Ja, det høres jo ut som et veldig bra system du har bygget deg der. En vifte på på 5-600 rpm er klart ikke hørbart. Men her har du basert deg på vannkjøling (kan jeg spørre deg hvilket?) - noe som ikke alltid lar seg installere så lett i en trang htpc boks (ofte utgangspunktet for hele prosjektet for mange). Med mindre store deler av vannkjølingen er på utsiden da.

 

Zalman 7700cu var litt skuffende for meg også, kan høre den selv på 930 rpm. Jeg har en aning om at den støyer mer når den står vertikalt kontra horisontalt. Tror også den kjøler bedre horisontalt også pga vekten er så stor og i vertikal posisjon yter forskjellig press oppe og nede.

5830855[/snapback]

 

Joda, er klar over at vannkjøling ikke er spesielt godt egnet for en HTPC, det var ment for å illustrere at avogtil kan man få det veldig stille selv med en vifte, og en vite hjelper gasnke mye mer enn ingen vifte, selv om den går sakte.

 

Bruker en zalman reserator.

 

7700 har jo forsåvidt en bra ribbe, så har man bry til det, så kan den helt sikkert bli fin om du bytter vifta der med en annen. Men det er jo litt lettere stress å gjøre det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Med andre ord er dette ikke en god løsning for de som har parabol/dekoder.

Man får ikke brukt verken en mediapc eller en DVDopptakter fult ut.

Det finnes noe som heter IRBlaster som er en dings som kan sende IR signaler til dine andre duppeditter, parabol-dekoder, forsterker etc. På denne måten kan du få htpcen din til å skifte kanal der alt etter hva den skal ta opp. Minuset er jo da at du kan ikke se på noe annet siden du praktisk talt bare har en dekoder.

 

Men det finnes digitale dekoderkort til PC også (som tar dekoderkort) som kanskje vil være en enda bedre løsning, og så droppe hele dekoderen på utsiden?

Lenke til kommentar
Med andre ord er dette ikke en god løsning for de som har parabol/dekoder.

Man får ikke brukt verken en mediapc eller en DVDopptakter fult ut.

Det finnes noe som heter IRBlaster som er en dings som kan sende IR signaler til dine andre duppeditter, parabol-dekoder, forsterker etc. På denne måten kan du få htpcen din til å skifte kanal der alt etter hva den skal ta opp. Minuset er jo da at du kan ikke se på noe annet siden du praktisk talt bare har en dekoder.

 

Men det finnes digitale dekoderkort til PC også (som tar dekoderkort) som kanskje vil være en enda bedre løsning, og så droppe hele dekoderen på utsiden?

5830887[/snapback]

 

Æsj. Virker jo utrolig dumt. Må bare flytte til en plass med kabeltv før jeg skaffer meg flatskjerm og DVDopptaker. Alle drømmer knust :cry:

Lenke til kommentar

Takk for en flott artikkel! Det var en interessant gjennomgang av Windows Media Center funksjonalitet.

 

Jeg er derimot skeptisk til den hardware som ble valgt, foruten om TV-kortet, fjernkontrollen og tastaturet. En Pentium M eller Core Duo løsning med et stilfullt kabinett hadde vært å foretrekke, evt. testet ut et ITX-kabinett med en VIA prosessor. (Har alltid lurt på om de duger til noe i det hele tatt.)

 

Dessuten synes jeg at et lite display burde vært vurdert, slik at maskinen også kan brukes til å lytte til musikk uten at TVen nødvendigvis må stå på. Jeg fikk heller ikke med meg om f.eks. IR mottakeren fikk plass inni kabinettet, eller om denne boksen måtte ligge synlig eksternt. Så langt jeg kan se hadde ikke det valgte kabinettet en åpning/glass for plassering av IR mottaker? Det samme gjelder også for minnekortleser, noe som er høyst aktuelt med tanke på Media Center PCer og overføring til fotoalbum. Harddisk lyddemping var heller ikke spesielt vurdert, noe som klart burde fått mer plass når det er snakk om en Media Center PC, som man tross alt skal ha i stuen. (Det er mye enklere å akseptere litt støy på kontoret eller i et annet rom enn i stuen.)

 

Jeg tittet på lenken http://htpc.lonningdal.net som johncl publiserte lenger opp. Anbefales på sterkeste for dem som er interessert i å bygge en Media Center PC. Der tar johncl for seg steg-for-steg fremdriften mot en meget stilfull og støyfri PC.

 

Når det gjelder støy er det for meg helt greit at maskinen lager litt lyd når den er under full belastning, som ved encoding av divX, spilling osv. Maskinen bør derimot være helt lydløs når den ikke aktivt brukes. Dvs. vanligvis brukes ikke viften, men greit at den starter dersom maskinen er under langvarig høy belastning.

 

Litt offtopic, men likevel høyst aktuelt som hardware til Media Center PC:

- Jeg lurer også på noen kjenner til hvor man får kjøpt en ekstern strømforsynlig (som til bærbare), men hvor man får med det tilbehøret (strømkontakter/ledninger/tilkobling) som man har brukt for når en ekstern strømforsyning skal brukes på en stasjonær maskin? Har lett rundt i nettbutikker, men finner ingen slik PSU.

Lenke til kommentar
Hvilken prgramvare bruker du får å kjøre filmene i 720p da?

5830631[/snapback]

Tja, jeg bruker jo ikke annet enn windows, alt blir jo skalert til oppløsningen man har valgt der, som i mitt tilfelle er 1280*720.

5831948[/snapback]

 

 

Hmm. Bruker du ikke fdd show eller andre mediaavspillere? Da kan jeg fortelle deg at du får rimelig mye bedre bilde med å ha noe som skalerer for deg.

Lenke til kommentar
Jeg er derimot skeptisk til den hardware som ble valgt, foruten om TV-kortet, fjernkontrollen og tastaturet. En Pentium M eller Core Duo løsning med et stilfullt kabinett hadde vært å foretrekke, evt. testet ut et ITX-kabinett med en VIA prosessor. (Har alltid lurt på om de duger til noe i det hele tatt.)

5831424[/snapback]

Det er mange interessante tanker i innlegget ditt, men jeg vil bare kommentere dette med prosessorkraft. Ser det er veldig mange meninger om dette her. Min mening er at en bør tenke litt mer fremtidig når en først skal bruke penger på en media-PC. Til MCE i dag, hvor en har en tv-kort med innebygget mpeg2-encoder, en bruker MCE eller Theatertek til å ta for seg avspilling av dvd-filmer så er sikkert både VIA og Pentium M greit nok. Men når sant skal sies så bruker ikke en Athlon64 basert prosessor så forferdelig mye mer strøm den heller. Om den tåler lavere temperaturer eller ikke (som en over her påstod) spiller ingen rolle, det viktigste er selvsagt hvor mye varme den totalt sett overfører til omgivelsene (her kabinettet).

 

Men så det viktigste: Med en skikkelig desktop-prosessor så er en mye mer fremtidssikret mht hardware. Framtidig HD-materiale krever mye prosessorkraft, og der faller rett og slett VIA og P-M prosessorene ut. Og dersom man en dag finner ut at en ønsker å fikle litt med en ffdshow+dscaler+reclock+ZoomPlayer-løsning så er det kjedelig å finne ut at prosessoren du betalte dyrt for ikke duger i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Men så det viktigste: Med en skikkelig desktop-prosessor så er en mye mer fremtidssikret mht hardware. Framtidig HD-materiale krever mye prosessorkraft, og der faller rett og slett VIA og P-M prosessorene ut. Og dersom man en dag finner ut at en ønsker å fikle litt med en ffdshow+dscaler+reclock+ZoomPlayer-løsning så er det kjedelig å finne ut at prosessoren du betalte dyrt for ikke duger i det hele tatt.

 

Tror du undervurderer hvor kraftig en Pentium M prosessor er, en 1.7 GHz Pentium M yter lett som en 3.0 GHz P4 desktop CPU. P-M må ikke blandes med Via sine prosessorer som er vanvittig mye tregere. Jeg bruker den rimeligste M prosessoren som er på markedet nå for vanlig desktop bruk, og den yter mer enn nok til å vise video i 1080 linjers oppløsning (vel å merke da skalert ned til 768 linjer som er min native tv oppløsning ut på VGA kabelen). For mpg2 så bruker jeg Nvidia PureVideo uten VMR9 aksellerasjon. Når jeg setter i 6600gt kortet så kan jeg aksellerere VMR9 også for å få frigjort CPU litt mer, men jeg har faktisk ikke sett det som nødvendig i noen tilfeller da CPU knapt nok er på 40% bruk i mitt oppsett ved vanlig DVD avspilling. Med Nvidia PureVideo har du et topp kvalitet bilde og man trenger ikke noe ffdshow imellom.

Lenke til kommentar
Hmm. Bruker du ikke fdd show eller andre mediaavspillere? Da kan jeg fortelle deg at du får rimelig mye bedre bilde med å ha noe som skalerer for deg.

5832167[/snapback]

Jeg er klar over det, og jeg har prøvd ffdshow. Da hadde jeg imidlertid ikke prosessorkraft til det, og etter at jeg oppgraderte har jeg kun brukt Zoom Player, Purevideo, osv. Jeg skal sannsynligvis gi det en ny sjanse senere.

Lenke til kommentar
Med en skikkelig desktop-prosessor så er en mye mer fremtidssikret mht hardware. Framtidig HD-materiale krever mye prosessorkraft, og der faller rett og slett VIA og P-M prosessorene ut. Og dersom man en dag finner ut at en ønsker å fikle litt med en ffdshow+dscaler+reclock+ZoomPlayer-løsning så er det kjedelig å finne ut at prosessoren du betalte dyrt for ikke duger i det hele tatt.

5832438[/snapback]

 

Jeg er ikke bekymret for avspilling av HD filmer med Pentium M. Jeg har en Dell latitude med Pentium M (400 Mhz buss, 2 Ghz), integrert ATI mobile skjemkort med 32 MB. Den kjører 1080p HD WMV, og det uten at prosessorens SpeedStep går opp i full kapasitet (veksler mellom 1 Ghz og 1,4 Ghz hovedsakelig). Ved raske sekvenser blir det hakking, men det må være skjermkortet. (Ved 720p ingen tegn til hakking. Prosessoren veksler da mellom 600 Mhz og 1,2 Ghz i all hovedsak).

 

Microsoft oppgir at minimumskrav for HD WMV 1080p er "3.0 GHz processor or equivalent" og et skjermkort med 128 MB minne. Det er nok "or equivalent" som Pentium M kommer inn under. Det er en kjent sak at Pentium M får utført langt mer i én klokkesyklus.

 

Enda bedre må det bli med Core Duo, jfr. da også buss på 667 Mhz og SSE3 støtte. VIA sine prosessorer har jeg ingen erfaring med, men regner med at de er mye svakere.

 

Last ned eksempelvideoer i HD WMV 720p og 1080p fra Microsoft. (Edit: Lenke fikset.)

 

Tomshardware.com hadde i fjor en omfattende test mellom Pentium M, Pentium 4 og Athlon 64 FX. De satte en Pentium M på et Pentium 4 hovedkort ved hjelp av en socket adapter. En rekke ytelsestester ble utført og konklusjonen er at Pentium M yter bra. Den er i de fleste tester ikke langt bak Pentium 4 og Athlon 64 FX på langt høyere klokkehastigheter. I noen tester viser Pentium M muskler og slår både prescott og 64 FX. Prisen på Pentium M er derimot bort i mot det dobbelte, men man får vel det man betaler for?

 

Se testens konklusjoner

 

(Edit: Jeg kjenner ikke kvaliteten på tomshardware.com sine tester, men det er jo interessant å se at noen kan trekke slike konklusjoner.)

Endret av reidar76
Lenke til kommentar
Tomshardware.com hadde i fjor en omfattende test mellom Pentium M, Pentium 4 og Athlon 64 FX. De satte en Pentium M på et Pentium 4 hovedkort ved hjelp av en socket adapter. En rekke ytelsestester ble utført og konklusjonen er at Pentium M yter bra. Den er i de fleste tester ikke langt bak Pentium 4 og Athlon 64 FX på langt høyere klokkehastigheter. I noen tester viser Pentium M muskler og slår både prescott og 64 FX. Prisen på Pentium M er derimot bort i mot det dobbelte, men man får vel det man betaler for?

 

Se testens konklusjoner

5834175[/snapback]

Troverdigheten til tester utført av Tom's Hardware Guide er ganske tvilsom for å si det mildt, så jeg anbefaler at du søker mer troverdige kilder dersom du ønsker å gjøre et poeng av dette. For en skikkelig test av Pentium-M så er denne testen utført av The Tech Report mer relevant og troverdig etter min mening:

http://www.techreport.com/reviews/2006q1/p...64/index.x?pg=1

 

Se også denne artikkelen som kanskje er mer relevant mhp. HTPC/Media Center PC:

http://www.silentpcreview.com/article300-page1.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...