Bytex Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hei, Jeg har vært superforkjølt i 4 dager nå (siden natt til fredag) og er litt desperat etter en sykemelding fra jobben så jeg slipper å bruke egenmelding. Greia er at jeg aner ikke hvor jeg skal ringe, bor i Asker, men jeg er så og si aldri sjuk så jeg har ikke vært hos noen fastlege før. Har bare bodd her i ca. 4 år. Kan jeg bare ringe et hvilken som helst legesenter i nærområdet, be om konsultasjon og få lagd ei sykemelding + medisiner? Eller vil jeg bare få slengt i fleisen "Snakk med fastlegen din"? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Du kan skifte fastlege over telefon, den endringen tror jeg er effektiv med en gang. Hvis ikke kan du jo stikke på legevakten, det koster mer, men du får hjelp fortere. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Kan jo sikkert bare høre med lokale legekontoret, si at du er usikker på hvilken fastlege du har, men at du desperat trenger en sykemelding... Du må nok belage deg på å sitte en stund på vent, men da får du sikkert en sykemelding. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Hadde visst litt flaks, jeg gjorde som Propaganda sa og ringte det lokale legesenteret. Viste seg at fastlegen min jobber der Jeg husker nemlig at jeg fylte ut et sånt skjema for mange år siden... Bare det å prate i telefonen i 5 minutter starta ei sinnssyk hostekule. Og hver gang jeg hoster røsker og river det i halsen og brystet. Digg! Fikk time til imorra. Jaja. Får vel bare hoste og slime meg gjennom en natt til. Somebody please cut off my head! Endret 27. mars 2006 av Bitex Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Ved å logge deg inn på 'min fastlege': https://is.trygdeetaten.no/rtv-minfastlege/...visloginside.do Får du med en gang vite hvem fastlegen din er, hvor hun/han holder til (legekontor), telefon nr. hvor lenge legen har vært din fastlege. Du kan også via denne siden bytte fastlege og melde deg ut. For å logge inn på siden trenger du: Fødselsnumret ditt hele navnet ditt og post numret ditt Alt slik det står i folkeregistret :-) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Sier du det. Kjekt å vite til senere Takk. Edit: Duuh får feil på postnummer-feltet. Faen skal jeg finne ut det da...står sikkert noe gammelt i folkeregisteret. Endret 27. mars 2006 av Bitex Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Telefonnummeret for å finne ut av dette er 81059500 Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Telefonnummeret for å finne ut av dette er 81059500 5819818[/snapback] Kunne du det i hodet, eller sitter du på jobb uten for masse å gjøre? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Telefonnummeret for å finne ut av dette er 81059500 5819818[/snapback] Kunne du det i hodet, eller sitter du på jobb uten for masse å gjøre? 5820466[/snapback] Kunne det i hodet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå