Kakofoni Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Rainbow - Man on the Silver Mountain, Catch the Rainbow, Stargazer Deep Purple - Hush, Demon's Eye, When a Blind Man Cries Jimi Hendrix - Foxy Lady, Purple Haze, All Along the Watchtower Thin Lizzy - Jailbreak, The Boys Are Back In Town, Black Rose, Waiting For an Alibi, Cold Sweat. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Bang - Lions, Christians Atomic Rooster - Hiroshima Black Sabbath - A national acrobat Iron Butterfly - In a gadda da vida Van Der Graaf Generator - Killer Uriah Heep - Circle of hands Titanic - One night in Eagle Rock Ted Nugent - Stranglehold The Strawbs - Hero and heroine og New world Necromandus - Homicidal Psycopath Goliath - We're not afraid Stray Dog - Junkyard angel Sperrmüll - No freak out Aunt Mary - Stop your wishful thinking Caravan - Where but for Caravan would I? (Classic rock?) Journey - I would find you Rainbow - Gates of Babylon UFO - Let it roll Innser at jeg kunne holdt på en evighet her Trådstarter : send en pm hvis det er noe du vil høre. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 La denne tråden leve... Jeg forandra overskrifta og håper på flere gode anbefalinger av plater og låter. Jeg har lyst til å utvide min platesamling og det er sikkert andre her som ønsker det samme. Lenke til kommentar
sekt Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Uriah Heep - Rainbow deamon :] Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 The Faces kan anbefales. De er ikke det mest kjente rockebandet fra 70-tallet, men navn som Rod Stewart, Ron Wood (nå gitarist i The Rolling Stones), Ronnie Lane og Kenny Jones (som senere tok over for Keith Moon som trommeslager i The Who) sier sitt. De hadde nok blitt langt større dersom ikke Ron Wood hadde begynt å spille med Stones mens Rod Stewart satset på solokarrieren. 5823244[/snapback] Kan skrive under på dette. Har kun hørt debutplate av bandet som skal være det dårligste av de fire(?) platene de lagde. Liker man Zeppelin, Jeff Beck (band) fra seint 60's, og The Who så bør man like dette. Herlig sår vokal fra Stewart, deilig feit gitar fra Wood og flytende basslinjer fra Lane. Good ol' rock. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Led Zeppelin - Rock 'n Roll Led Zeppelin - The Immigrant Song Led Zeppelin - Stairway to Heaven Led Zeppelin - Out on the Tiles Ac/Dc - Jailbreak Ac/Dc - Shoot to Thrill Ac/Dc - Let There be Rock SteppenWolf - Born to be Wild The Rolling Stones - House of the Rising Sun The Rolling Stones - Gimme Shelter The Rolling Stones - She's so Cold The Rolling Stones - Miss You The Rolling Stones- Cocain Eyes Black Sabbath - Iron Man Iron Maiden - Number of the Beast Iron Maiden - Prowler Iron Maiden - Power Slave Iron Maiden - Aces High Iron Maiden - Dejà Vu Iron Maiden - Tail Gunner Iron Maiden - Fear of the Dark Van Halen - Panama Van Halen - Hot for Teacher Van Halen - Dancing in the Streets Van Halen - Where Eagles Fly Van Halen - Jump Sånn kunne jeg ha sittet i hele dag. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Kan skrive under på dette. Har kun hørt debutplate av bandet som skal være det dårligste av de fire(?) platene de lagde. Liker man Zeppelin, Jeff Beck (band) fra seint 60's, og The Who så bør man like dette. Herlig sår vokal fra Stewart, deilig feit gitar fra Wood og flytende basslinjer fra Lane. Good ol' rock.7437946[/snapback] Hyggelig å se at jeg ikke er den eneste som hører på Faces. Det er nok riktig at debutalbumet er deres svakeste utgivelse, uten at det av den grunn er dårlig. Det beste er etter mitt syn A Nod Is as Good as a Wink... To a Blind Horse fra 1971, men alle albumene er verdt å høre på. The Rolling Stones- Cocain Eyes7438254[/snapback] Jeg vil anta at du her sikter til «Can't You Hear Me Knocking» fra Sticky Fingers. Anbefalingen kan jeg imidlertid uten problemer gå god for; dette er en av de mest undervurderte Stones-låtene. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dark Side of The Moon plata av Pink Floyd. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Led Zeppelin.... alt Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Slenger på litt soft norskt Da Vinci - Tarquinia Da Vinci - Forever In My Heart Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Slenger på litt soft norskt Da Vinci - Tarquinia Da Vinci - Forever In My Heart 7466434[/snapback] soft og pent Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Slenger på litt soft norskt Da Vinci - Tarquinia Da Vinci - Forever In My Heart 7466434[/snapback] soft og pent 7466442[/snapback] truuueeee ohh og: Cinderella - Heartbreak Station Heart - Alone Endret 10. desember 2006 av Søppelsveitt Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Hør på The Jimi Hendrix Experience og albumet Are You Experienced fra 1967. Råbra album. Endret 16. desember 2006 av Krokanrull Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Det meste av The Who... Endret 17. desember 2006 av Gaston Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Ingen som nevner Blue Öyster Cult? Av de kan nevnes Don't fear the reaper, burning for you, og twilight zone Lenke til kommentar
scythe Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 AC/DC - Back in Black AC/DC - Shoot to Thrill AC/DC - Shake a Leg AC/DC - You Shook Me All Night Long AC/DC - Let Me Put My Love into You Frank Zappa - Pink Napkins Frank Zappa - Outrage at Valdez Frank Zappa - Soup'n Old Clothes Frank Zappa - Shut Up'n Play Guitar Some More Jimi Hendrix - Hey Joe Jimi Hendrix - If 6 Was 9 Jimi Hendrix - Red House Jimi Hendrix - Purple Haze Led Zeppelin - Immigrant Song Led Zeppelin - Stairway to Heaven Led Zeppelin - Misty Mountain Hop Led Zeppelin - Black Dog Led Zeppelin - Four Sticks MVH Scythe Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Led Zeppelin - Dazed and Confused (Live-versjonen) Led Zeppelin - Moby Dick (Live, helst 20 min-versjonen!) Led Zeppelin - The Lemon Song (Elsker Jones' bassing) Led Zeppelin - No Quarter (Liker live-versjonen best) Led Zeppelin - Black Dog (Første jeg hørte av dem. Fremdeles en favoritt) Led Zeppelin - Going To California Led Zeppelin - Kashmir Led Zeppelin - How Many More Times Led Zeppelin - Stairway to Heaven Jimi Hendrix - The Wind Cries Mary Jimi Hendrix - All Along The Watchtower Jimi Hendrix - Manic Depression Blue Oyster Cult - Astronomy Blue Oyster Cult - Godzilla Blue Oyster Cult - Flaming Telepaths (best hvis den spilles før Astronomy) Uriah Heep - Why (Genial bassing) The Who - Won't Get Fooled Again (Rockens beste scream) The Who - Magic Bus The Who - Behind Blue Eyes (Senere Voldtatt av Durst. Måtte han brenne) The Grateful Dead - Box of Rain (Veldig fin sang. Vet ikke om den kvalifiseres som rock, men tok den med allikevel) The Grateful Dead - Friend of the Devil Styx - Come Sail Away (Foreviget av Cartman) Styx - Boat on the River Queen - Bohemian Rhapsody Queen - The Prophet's Song Queen - Death on Two Legs Pink Floyd - Wish You Were Here Pink Floyd - Hey You Pink Floyd - Money Pink Floyd - Time (Skru lyden ned i begynnelsen) Pink Floyd - The Great Gig In The Sky Kansas - Carry on Wayward Son Kansas - Dust in the Wind Kansas - The Pinnacle Johnny Cash - Ring of Fire Johnny Cash - Hurt Ble litt mer enn jeg hadde tenkt å skrive, men klarte ikke å stoppe når jeg først begynte å se over samlingen :!: Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Led Zeppelin - Achilles Last Stand. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Deep Purple - Speed King Deep Purple - Highway Star Deep Purple - Demons Eye Deep Purple - Burn Deep Purple - Lady Double Dealer Deep Purple - Stormbringer Deep Purple - Hush Deep Purple - Black Night Deep Purple - Strange Kind of Woman Deep Purple - Woman from Tokyo Deep Purple - Fireball Deep Purple - Smoke on the Water Frank Zappa - Hot Rats - Hele albumet Tom Waits - Heartattack and Wine Tom Waits - Jersey Girl Bruce Springsteen - Born to Run Bruce Springsteen - Thunder Road Bruce Springsteen - Backstreets Nazareth - Hair of the Dog Nazareth - Razamanaz Nazareth - Loud and Proud Nazareth - Too Bad Too Sad Nazareth - This Flight Tonight Nazareth - Turn on Your Reciver Lynyrd Skynyrd - Swamp Song Lynyrd Skynyrd - Call Me the Breeze Lynyrd Skynyrd - Gimme Three Steps Lynyrd Skynyrd - Freebird The Who - Magic Bus The Who - Who Are You? The Who - Won't Get Fooled Again The Who - You Better You Bet The Who - Summertime Blues (live) The Who - 5-15 Steppenwolf - Born to be Wild Steppenwolf - Magic Carpet Ride Steppenwolf - For Ladies Only Steppenwolf - Monster Creedence Clearwater Revival - ALT! Denne liste ble alt for lang... Endret 20. desember 2006 av Hylo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå