Gå til innhold

hva er din høyeste CPU temp?

JKJK

Anbefalte innlegg

Min celeron 325 lå på 106c idle i bios. Vcore var vel satt til 1,55 og den var klokket til 3750mhz...

Fatta ikke hvorfor serveren ikke ville boote windows. Så hadde vifta stoppa av en eller annen grunn. Men den overlevde og fungerer fortsatt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde rensa pcen til foreldrene mine for støv da den lå på 60 grader men ved et uhell hadde jeg røke ledningene til vifta så når jeg testa den lå den på 91 grader :whistle: ........ da var det rett ut med kontakten fikse vifta og den sveiv helt greit en god stund til :thumbup: det var en amd xp 2000+ eller noe rundt der tror jeg...... stolte ikke helt på programmet som målte tempen så jeg tok på kjøleribba og det stemte... :cry:

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar

Jeg har vannkjøling på en socket 754 AMD-ting. Husker ikke hva den egentlig skulle gå på. Morsomt fenomen da.. ca annenhver gang jeg booter er temperaturen på 65+, de andre gangene er den på 42-48 grader (varierer med romtemp. bl.a.) Ved spilling kommer den opp i 52 grader, men det er nok grafikk-kortet som bidrar til siden prosessoren er på 100% hele tiden. Foldings for laget :blush:

Har hatt den opp i noen og 90 grader en gang vannpumpa sto. Da slo den seg av som spesifisert i BIOS. Vannet hadde fordampet fra vannblokka og 20 cm opp. Heldigvis har jeg "fylletank" som tok i mot overtrykket, ellers ville det blitt vått overalt!

Lenke til kommentar

hadde det litt gøy med noen gamle pc deler, tok en cpu med anna socket og pytta i et gammelt hk og testa.... det røyk noe jævlig og vil tippe det var rundt 100 grader nedi der :tease: men hk virka fint etterpå...... det samme kan ikke sies om den cpuen..... :whistle:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Minste jeg har vært på er 5 grader og meste har vel vært 35 grader .

Har standard 3.0 Ghz og da lå den på 20^ Klokket til 3,6 Ghz og den steg til 26 Grader .

Zalman ftw <3

Aller meste jeg har opplevd er vel skjermkortet mitt da kjøleren ikke var festet godt nok og den lå på 90 grader idle og 150 grader på spill og sånn.

Eller så har jo cpu vært oppe i 81 grader med Boxed kjøleren :whistle:

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Var vel da jeg klokket min nåværende CPU (P4 2.8C) til 3.5 GHz med kun boxed-kjøleribba fra Intel. Toppa på 69C med harde torture tests. Da var det bare å hive seg på webben og bestille ny kjøler. Zalman CNPS7000-AlCu. Max temp etter det var 50-52C under torture.

Lenke til kommentar

Det høgaste eg har registrert på min AMD Athlon 64 X2 4200+ (som er overklokka til 2530 MHz på 1,47 volt) med Cooler Master Ultra Vortex-kjølar er 57-58°C på full belastning (noko eg syntest var meir enn høgt nok, ettersom desse ikkje skal tole stort meir enn 65°C etter det eg har lese).

Men, eg har nok vore høgare enn dette... Ein gong eg sat og spela Call of Duty 2 hadde eg gløymt å setje viftestyringa på prosessorvifta til full hastigheit (ho låg på rundt 40%, meiner eg å hugse). Då fraus heile skjermbiletet etter kvart, og eg måtte starte maskina på nytt. Ingen (openbar) skade skjedd, og dette er nokre månadar sidan - men eg reknar med at min ven frå AMD nådde yttergrensa for det han toler... :)

Lenke til kommentar

Rett etter jeg monterte zalman reseratoren min hendte det titt og ofte at jeg glemte å starte pumpen før jeg startet maskinen :roll:

CPU'en (p4 2.8@ 3.3) ble aldri varmere enn rundt 70º før den rebootet..

Funker som fjell enda den :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...