Gå til innhold

klamme hender, noen tips?

zyrex

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har et problem som plager meg litt, selve håndflatene mine er nesten hele tiden veldig klamme.

Oversiden av hendene derimot, de er så tørre at jeg må smøre meg opptil flere ganger om dagen for å ikke sprekke opp. Men det løser jeg jo, med å smøre.

Er det noe jeg kan gjøre med håndflatene, for at de ikke skal være så klamme? Jeg foretrekker en tørr tilværelse.. HVa med talkum? Kanskje det hadde vært noe, men det virker kanskje ikke så bra i praksis på henda.. hmm..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har samma problem men ingen løsning.....hehe. Til sommern blir det i det minste bra igjen

5818602[/snapback]

Uten at jeg husker så godt, så mener jeg at problemet er like stort hele året, gjerne mer på sommern fordi da er det jo varmt.. :S

Lenke til kommentar

det å bruke fuktighetskrem flere ganger daglig er ikke bra for huden. det fører bare til at du blir tørrere og tørrere fordi hunden slutter å produsere fett selv. jeg vil råde deg til å besøke en hudekspert eller no slik med en gang. de har ofte løsningen på slike problemer. hvis du ikke gjør noe med det kommer du kanskje til å holde på slik resten av livet

Lenke til kommentar
det å bruke fuktighetskrem flere ganger daglig er ikke bra for huden. det fører bare til at du blir tørrere og tørrere fordi hunden slutter å produsere fett selv. jeg vil råde deg til å besøke en hudekspert eller no slik med en gang. de har ofte løsningen på slike problemer. hvis du ikke gjør noe med det kommer du kanskje til å holde på slik resten av livet

5819016[/snapback]

Det med at jeg er tørr på toppen av henda, er så.. Feks akkurat nå har jeg ikke smurt meg på 12 timer, så nå er huden der helt hvit og tørr..

Men, det er ikke spørsmålet i posten min, for så fort sommern kommer, blir jeg ikke tørr lenger.. :)

Er klamheta jeg lurer på..

Lenke til kommentar

Når jeg spiller Pc blir jeg noen ganger veldig fuktig på håndflaten, men det er ikke sånn at jeg plages av det. Opplever det også noen ganger når jeg driver med forskjellige ting!

En ting som hjelper for meg er å vaske henda med fuktighets givende såpe!

Da forsvinner all svetten og jeg kan gå flere dager uten å bli klam igjen!

Men det er da bare meg også da, vet ikke hvordan du har det i ditt tilfelle!?

Men som Henrik sier her oppe, det skader ikke å gå til en hudspesialist!

Svar fra Doktor Online:

Mange er plaget med klamme hender og det er ikke en sykdom eller farlig på noen måte. Likevel synes noen at det kan være generende og plagene kan forverres av nervøsitet. Både yoga og biofeedback er metoder som til en viss grad gjør at tempraturen i hendene kan påvirkes. Det kan også være nyttig å gni hendene med ekstrakt fra rød pepper (capsicum) i form av krem, såpe eller sjampo som inneholder dette. Et kosttilskudd med B3 eller niacin, kan også bedre sirkulasjonen i de små årene til hendene. Hvis du er mye plaget med prikking kan dette også være noe annet og du bør derfor få undersøkt dette hos fastlegen eller en nevrolog.

Link

Tips mot klamme hender, her!

Lykke til :)

Endret av hansakebab
Lenke til kommentar
Når jeg spiller Pc blir jeg noen ganger veldig fuktig på håndflaten, men det er ikke sånn at jeg plages av det. Opplever det også noen ganger når jeg driver med forskjellige ting!

5819435[/snapback]

Tror du og faren din må ta en prat...

5823271[/snapback]

Ikke det jeg mente da :!:

Men stressende ting da, prøver og sånn :p:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...