Demander1988 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Fikk AMD Athlon64 3800+ i posten i går. Bare lurte på hvor langt jeg kan gå med den med kjølingen som følgte med. Har den på 220, er det trygt tror dere? og er CPU min på 10Celcius eller er det jeg som ser feil? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Her lyves det nok ja Hva står det i BIOS? Hvis det står feil der også så prøv å oppfrader BIOSen din, eller sett på en ekstern sensor! En god tommelfingerregel jeg følger når det gjelder klokking; Klokk gradvis helt til det blir ustabilt og klokk deg litt tilbake igjen Det er stort sett stabilitet og/eller tempratur som stopper, og går ikke CPUen over 65 grader under load så synes jeg ikke det er noe å bekymre seg for! Du forkorter kanskje levetiden på CPUen med noen år, men den er sikkert byttet ut leeenge før den dør allikevel Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Kjør til det smeller, så litt tilbake igjen Hvor ser jeg CPU temp i BIOS? AN8-SLi. Finner den ikke Nå har jeg den på multi x10 og FSB 230. Altså 2300MHz. Edit: Fant den. Den lå på 12grader celcius i BIOS. Jeg har en del å gå på? Hehe Endret 27. mars 2006 av Demander1988 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Det er UMULIG å få 12 grader ved luftkjøling, så fremt du ikke sitter enten med 10 delta vifter som blåser på orginal kjøleren, eller sitter og fryser deg skakk i hel med vinter jakke på. Så noe er feil her. Vifter kan ikke gjøre luften kjøligere enn romtemp, ikke mer enn 5-10 MAKS! Dvs at maskiner med luftkjøling, vil ikke klare å bli stort kaldere enn 20 grader. Så det er noe seriøst feil med sensorene her. Ta kjøkken termometeret og koble til CPU'n og se hva du for Jeg ville ikke overklokket med utgangs punkt i at din CPU er 12 grader. Da kan du fort få en greit og varm PC. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Min 3500+ har vært på 19 grader idle (med stock kjøler). Ligger vanligvis på 21 grader. Sjekk profilen min for mer info. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Kan det være "system" som er cpu temp? Du har vel navngitt de forskjellige verdier selv,og kan vel ha tatt feil. Hva skjer hvis du følger med temperaturene og kjører Prime i 10-20 min? Hvis en av verdiene øker tempen fort,så er nok det cpu. Lenke til kommentar
andregr Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Fikk AMD Athlon64 3800+ i posten i går.Bare lurte på hvor langt jeg kan gå med den med kjølingen som følgte med. Har den på 220, er det trygt tror dere? og er CPU min på 10Celcius eller er det jeg som ser feil? 5818231[/snapback] Vet det er en stund siden dette innlegget ble lagt ut, men jeg kjører min 3800+ x2 på 2.8ghz pr dags dato. Kjører vannkjøling, men endog. Denne prosessoren holder lenge (2.8ghz = fx-62 stock hastighet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå