^fmj Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Pcen min trenger en ansiktsløftning, i første omgang kunne jeg tenkt meg å bytte ut: Hovedkort, cpu og gpu. Hovedkortet som jeg har sett på: Asus A8N-E CPU som jeg har sett på: Amd64-3200-venice GPU som jeg har sett på: Geforce 7600GT Budsjett: Så billig som mulig, 4k er maks. Vet det kommer ny socket med støtte for ddr2 osv, men i praksis så har vel ytelsesforskjellen mellom ddr og ddr2 liten betydning. Samt at jeg har noe minne som jeg ikke ser vitsen med å kaste enda. Men kanskje det er best å vente likevel, den som lever får se. CPUen er vel den delen jeg er mest sikker på, hvis jeg finner ut at jeg skal bestille. Geforce 7600GT virker jo veldig lovende, iallefall utfra noen benchmarks som kom over. Kan se ut som om dette vil bli det nye "mainstream" skjermkortet. Her fins det jo endel merker å velge mellom, men forskjellene i ytelse er vel i beste fall ganske marginale. Hvilket merke har de beste kjølerne? Hovedkortet er noe mer diffust, ASUS er stabilt og godt og jeg syns hovedkortet ser greit ut. Noe klokking ser jeg heller ikke for meg at jeg kommer til å forsøke meg på. Derfor har jeg valgt boxed kjøler, den bråker neppe mer enn den jeg har uansett. Demovarer er ingen hindring. Forslag til endringer tas i mot med åpne armer Endret 27. mars 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Jeg ville ha kjøpt et billig ASrock hk og brukt overskyttende på et brukt 7800gt kort på bruktmarkedet. Hvis du i tillegg øker FSB på CPU'en i BIOS med f.eks. 40 mhz (veldig forsiktig overklokking som ikke krever bedre CPU kjøler) så vil du totalt sett komme ut med en mye raskere pc enn oppsette ditt til samme antall kroner Endret 27. mars 2006 av Spartan Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Det kan jo være et alternativ, men ASrock virker ikke så solid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå