Tommy Angelo Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Kjøpte 6280 for ett par dager siden og får ikke videoanrop til å virke. Fikk nytt simkort så det er i orden og har 3G symbolet/dekning. Lånte simkortet til en kompis og da funker alt. Sitter igjen med en mistanke om at det er trillingsim som er problemet. Netcom mener at det ikke er tilfelle men har ikke noen annen forklaring på hvorfor det ikke virker. Noen andre som har trillingsim som kan bekrefte at videoanrop virker?? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hos meg fungerer 3G med trillingsim, men alle de aktive kortene må være 3G-kort. "Gamle" SIM-kort kan ikke motta videosamtaler. -snubbel Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Mener du at alle kortene må være nye uansett??Og at det ikke holder med bare hovedkortet. Ekstrakortet sitter i bilen og biltelefonen brukes bare til vanlige samtaler. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Det er vel kun simkortet som brukes i 3G-telefonen som må være USIM, vel? Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg trodde også at det holdt å bytte ut hovedkortet men etter at jeg byttet ekstrakortet virker alt som det skal. Litt ulogisk kanskje men konklusjonen er at alle kortene må være nye. Takk for tipset Snubbel. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Høres veldig tungvint ut da... Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Saken er at samtaler til trillingsim sendes ut til alle sim-kortene samtidig. Et kort som ikke støtter 3G (altså et kort som ikke er USIM) vil automatisk avvise videosamtalen. Nettverket kansellerer da samtalen for alle kortene. Det er jo ikke så veldig vanskelig i grunn, alt man må gjøre er å sørge for at alle simkortene støtter 3G. -snubbel Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Det blir jo fantastisk dyrt for kundene, men en finfin fortjeneste for Netcom med tanke på alle de nye simkortene som kunden må ha. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Nope, du bør få nytt SIM gratis. -snubbel Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Men det får du altså ikke! Så fremt du ikke kjøper tre nye mobiler i din butikk! Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Kom til meg og si at du har kjøpt 3G-telefon men ikke har 3G-simkort, så skal du få det gratis. -snubbel Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Kan jo være forskjell mellom forhandlere men jeg betalte ingenting for de nye sim kortene. Det som skuffer mest er at NetCom ikke vet at alle kortene må være nye. Kundeservice skulle sjekke med teknisk og ringe meg tilbake. Dette er 4 dager siden og jeg har ikke hørt noe enda Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 NetCom ForhandlerService bekrefter at hoved-simkortet må være USIM og at det i noen tilfeller også kreves USIM på de resterende kortene. En grei regel er at man ikke bør blande 2G- og 3G-kort når man har trillingsim. Praksis rundt prising av kortene varierer, personlig mener jeg det burde være gratis når man faktisk ikke får brukt det produktet man betaler for. Jeg gir ut gratis, andre gjør (dessverre) det de vil. -snubbel Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hvor jubber du snubbel? Noe sier meg du kan få en del kunder herfra. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hehe... som jeg har sagt et par ganger tidligere, tror jeg det er smartest om jeg ikke sier hvor jeg jobber. På den måten står jeg litt friere til å uttale meg :-) Send meg en PM hvis du er veeeldig nysgjerrig! -snubbel Lenke til kommentar
Bulldog71 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Kjøpte 6280 for ett par dager siden og får ikke videoanrop til å virke. Fikk nytt simkort så det er i orden og har 3G symbolet/dekning. Lånte simkortet til en kompis og da funker alt. Sitter igjen med en mistanke om at det er trillingsim som er problemet. Netcom mener at det ikke er tilfelle men har ikke noen annen forklaring på hvorfor det ikke virker. Noen andre som har trillingsim som kan bekrefte at videoanrop virker?? Dette problemet har jeg også fått nå.......har trilling sim, nye sim kort, men ingen videoanrop....Netcom sier problemet ligger hos meg.....funker fint med lånt sim kort... Noe som har løst dette? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 NetCom ForhandlerService bekrefter at hoved-simkortet må være USIM og at det i noen tilfeller også kreves USIM på de resterende kortene. En grei regel er at man ikke bør blande 2G- og 3G-kort når man har trillingsim. Praksis rundt prising av kortene varierer, personlig mener jeg det burde være gratis når man faktisk ikke får brukt det produktet man betaler for. Jeg gir ut gratis, andre gjør (dessverre) det de vil. -snubbel Skulle ønske de fleste forhandlere som var like opplyste som deg snubbel, men dessverre så er det ikke slik. Eneste negative jeg ser ved at man må ha USIM i alle telefonene, er at man kanskje har en eldgammel telefon i bilen som ikke takler USIM. (Hadde en billig SE telefon som fikk hikke når den fikk smake på USIM). Men er det slik så får man heller velge mellom videoanrop, eller trippelsim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå