Gå til innhold

TES: Spiller du Oblivion på Xbox 360 eller PC?

Spiller du Oblivion på Xbox 360 eller PC?  

214 stemmer

1. 1. Spiller du Oblivion på Xbox 360 eller PC?

• Xbox 360
      64
    • PC
      135
    • Spiller ikke Oblivion
      15

Anbefalte innlegg

Spiller på PC pga. alle mods osv. som en ikke har tilgang til på Xbox.. Spillet har så stort potensial at det er synd å låse det fast ved å ikke kunne legge til mods.  :)

La 10.500,- inn i pc'n for å spille Oblivion.  :!:  Widescreen og nytt skjermkort.. Spillet flyter som en drøm, men jeg kommer til å spise gammelt brød og drikke vann en stund fremover :green:

5837396[/snapback]

:) Hehe, vel eg brukte 18000 på ny PC. Men no var den kjøpt med tanke både på Oblivion og Gothic 3, so slik sett kan ein vel seie at eg "kun" har brukt 9000 kroner på Oblivion. Med mindre eg let meg friste til å kjøpe nytt grafikkort når Gothic 3 kjem...

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har Xbox 360 og den pc'n som står i signaturen. Hvis jeg ser bort ifra mods, på hvilken maskin vil jeg få deiligst grafikk? Jeg har hørt noen RYKTER om at 360 versjonen lagger og har dårlig grafikk i forhold til en bra pc - noe som er ulogisk da den utdanker de aller fleste pc'ene ...

5837509[/snapback]

Du vil kunne få noe bedre grafikk på PCen din, siden man kan endre i ini-fila for å få bedre view distance feks.. Men 360utgaven har HDR og AA som ikke pcversionen har mulighet til. Spiller du i full kvalitet på din pc vil du nok oppleve like mye FPS-drops som på 360-utgaven (som ikke er ekstremt mye, men merkbart)

360 utdanker ikke de aller fleste pcer, men det er en konsoll, derfor utviklerne kan utnytte maskinvaren fullt ut uten å tenke på forskjellige brukere. Siden Oblivion også er utviklet på pc samt at de sikkert ikke har hatt 360 devkit største delen av utviklingsperioden er ikke spillet optimalisert for 360. Feks tviler jeg på at de 3 prosessorkjernene er utnyttet til det fulle.

Lenke til kommentar

i itavisen.no anmeldelsen fikk Oblivion trekk for hakking på Xbox 360:

"Vi skjønte fort at all denne skjønheten har sin pris – hakking og lavt nivå på omgivelsene lenger unna er definitivt et problem (på Xbox 360 i alle fall), men vi er fast bestemt for å ikke la oss ødelegge opplevelsen."

På dataen min er det ingen problem med hakking, og jeg har bare en middelmådig data :p (x800xl, 2ghz dualcore 3800+)

Lenke til kommentar

Spiller nok på PC, grunner er at jeg ikke har xbox, og har aldri hatt spillemaskiner i hele mitt liv(utenom gamboy). Også er det enorme fordeler med data, det som alle andre har allerede nevnt, men plugins, mods, osv :)

ELSKER SPILLET, Best Role playing game of 2006 :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg spiller på 360 med en 42" HDTV og synes grafikken er glimrende. Jeg har ikke merket noe til hakkingen som nevnt over, selv om jeg generelt er ganske sensitiv på slikt. Mulig det oppleves forskjellig alt etter hvilken DVD-spiller man har på 360. (Det er minst to typer.)

Men DVD-platen spinner hele tiden mens man spiller. Og på min 360 bråker det helt for j***. Jeg vurderer seriøst å sette 360 i naborommet pga dette.

Lenke til kommentar

Jeg spiller på PC fordi jeg ikke kan fordra konsoller. Jeg har en PS2 som støver ned av én grunn; Final Fantasy. Ellers går alt på PC for min del :)

Kjører i 1280x1024@Ultra High, med masse flott gress og itte'no LOD, osv... Går som en drøm :D

Lenke til kommentar

For å fortsette litt på tråden min, så vurderte jeg faktiskå investere i en 360 + en nice TV, men etter jeg hadde spilt litt på pc forsvant denne følelsen. Alt gikk glimrende glatt, og hva er vitsen da :D

Og hvis jeg skulle bli lei av dataskjermen kan jeg jo bare koble meg til tven og sette meg i sofaen med mus og tastatur. Data er rett og slett best! ;)

Lenke til kommentar

Enig at PC egner seg best, men liker ikke dette lille 10-15 sekunders lockup/freeze problemet jeg har på PC versjonen så derfor gikk jeg til innkjøp av spillet til 360 og.

Men så snart alt går glatt på PCen min så kommer jeg nok til å spille på den.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har valget, men foretrekker PC uansett pga mods + mus/tastatur. Vil jeg ha råere grafikk får jeg heller bare trå til med nytt grafikkort. Må jo uansett kjøpe ny konsoll nå og da for å holde tritt med utviklingen; en PC kan brukes til mye mer, samt at det er lettere å oppgradere komponenter enkeltvis. Forøvrig blir konsollene mer og mer lik PCer da.

Kan ikke fordra konsollkontrollere. Argument nok i seg selv spør du meg. :p

Lenke til kommentar

Spiller på PC.

Selv om Xbox360 har støtte for AA og HDR, så har det ingenting og si, for i følge min mening trenger man ikke AA når man setter oppløsningen til 1600x1200.

Kan endre i ini fila for å øke viewdistance med mer.

God tilgang til nedlastbare mods, patch osv.

Og jeg mener alle spill er best på PC(mus og tastatur kan bare ikke konkureres med :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...