Gå til innhold

TES: Spiller du Oblivion på Xbox 360 eller PC?

Spiller du Oblivion på Xbox 360 eller PC?  

214 stemmer

1. 1. Spiller du Oblivion på Xbox 360 eller PC?

• Xbox 360
      64
    • PC
      135
    • Spiller ikke Oblivion
      15

Anbefalte innlegg

Tenkte det hadde vært litt artig å se hvilken platform folket spiller Oblivion på her, vet ikke om dette er en tråd som er god og om den i det hele tatt vil leve lenge, men jeg prøver :p

Uansett jeg har værtfall begge versjonene, men spiller på Xbox 360 grunnen til et lite problem med Oblivion på PCen min, noe jeg håper blir fikset frem i tid.

Så får meg så virker det som Xbox 360 versjonen er den mest stabile til nå, er værtfall det her og derfor spiller jeg på 360en.

Hvilken platform spiller du på og hvorfor?

Edit: Kansje det skulle vært satt opp en poll på dette, men det har vel ikke jeg tilgang til.

Edit2: Se der ja, en eller annen snill moderator som har satt opp en poll for oss =)

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller det på 360 og HDTV. Er ganske digg. Elsker dette spillet. Jeg var egentlig litt usikker på om det var verdt pengene. Men at det skulle være så bra for en som ikke liker rollespill generelt var ganske overaskende. Dette var absolutt et spill verdt å kjøpe. ER som nevnt ovenfor digg å slappe av på sofaen med oblivion på tven.

Grafikken på PCen var ikke like bra som på Xboxen pga jeg ikke har verdens mest oppdaterte maskin. Så det er en fryd å fare rundt i den store verden med veldig bra grafikk.

Lenke til kommentar

Annet enn at du ikke vil kunne spille community-mods på Xboxen tror jeg ikke det er noenting, faktisk.

Selv spiller jeg på PC av den enkle grunn av at jeg ikke har Xbox. Dersom jeg føler for sofa/godstol har jeg jo alltids en prosjektor som bør funke greit til det formålet. ;)

Lenke til kommentar

Oblivion nytes best på projektor, med surround, i sofaen. :)

Det dikterer i og for seg ikke om du må bruke xbox eller pc, men jeg synes gamepad'en funker glimrende. Dersom jeg hadde spilt det på pc hadde jeg antagelig bare sittet og irritert meg over at interfacet var "konsollpreget".

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte først PC-spillet, for så å konkludere med at det ikke så bra nok ut på PC'en, og at nødvendige oppdateringer ville koste ca. 7000,-. Så da kjøpte jeg likegodt en Xbox 360 og Oblivion en gang til. Så da fikk jeg et nytt konsoll, et spill - og sparte ca. 3000,- Lurer på hva jeg skal bruke de til..

Lenke til kommentar
Kansje det skulle vært satt opp en poll på dette

Nå er det gjort.

Vil legge til at hvis noen skal poste noe i denne tråden, så bør det være mer enn bare en enkel gjengivelse av hva de har valgt i avstemningen. Forklar f.eks. hvorfor du valgte den plattformen du valgte, og hva du liker/ikke liker med den kontra den andre plattformen. Hvis ikke disse enkle forhåndsreglene blir fulgt, blir tråden regnet som en telletråd, og da blir den enten stengt, eller flyttet til Off-Topic (hvor antall innlegg ikke teller).

Lenke til kommentar

PC ... Ikke har jeg Xbox 360, og ikke kunne jeg tenke meg å spille uten fri tilgang på Plugins og muligheten for å lage mine egne. .ini-tweaking tenkte jeg ikke på der og da, siden jeg ikke ante at det var mulig, men i ettertid ser jeg at det også er et sterkt argument for PC-utgaven.

Lenke til kommentar

Jeg venter i spenning på spillet. har bestillt PC-versjonen.

Hovedforsjellen er vel at grafikken(bittesmå deler av gameplayet også) ble satt NED for PC-brukerne, for at 360 ikke skulle virke dårligere..

Syntes det kunne vært bedre på en PC til 10.000 enn en 360 til 3000...

Lenke til kommentar

Speler på PC. Om eg hadde XBox 360 ville eg likevel spelt på PC. PC-versjonen har følgjande fordelar:

* Ein kan fikse på INI-fila for å få det til å sjå betre ut. Det er sant i dag, og vil bli endå meir sant etter kvart som skjermkorta for PC blir betre.

* Låge lastetider, ingen FPS-fall i nokon situasjonar. Det kjem sjølvsagt an på kva PC du har, men maskina mi klarar i alle fall Oblivion utan vanskar. Eg har lest at XBox 360 kan slite litt i enkelte situasjonar.

* Mus- og tastatur-kontroll. Det er ei smakssak, men eg foretrekk i alle fall mus og tastatur i denne typen spel.

* MODS. Oblivion er ikkje perfekt, og der er ganske mange av oss som ikkje liker måten enkelte ting er gjort på. T.d. det med at verda skalerar seg etter ditt level (urealistisk og lite tilfredsstillande), at vanlege bandittar går rundt i Daedric Armor, at ein har nesten null synlegheit i vatnet, osb. Det er allereie laga ein haug med mods som fikser forskjellige ting og gir ei betre speloppleving på PC-versjonen. I tillegg er der mods som legg til nytt innhald i spelet. Dette gjer at PC-versjonen kan moddast til både å vere betre, og å ha meir innhald, enn XBox360-versjonen. Ein GIGANTISK fordel.

Kay

Lenke til kommentar

Spiller på PC pga. alle mods osv. som en ikke har tilgang til på Xbox.. Spillet har så stort potensial at det er synd å låse det fast ved å ikke kunne legge til mods. :)

La 10.500,- inn i pc'n for å spille Oblivion. :!: Widescreen og nytt skjermkort.. Spillet flyter som en drøm, men jeg kommer til å spise gammelt brød og drikke vann en stund fremover :green:

Lenke til kommentar

Spiller det på PC. Liker denne typen spill bedre på data, om selv om jeg hadde hatt xbox 360, hadde jeg nok brukt den for det meste til bilspill, sloss-spill og enkelte eventyrspill, slik jeg gjør med min vanlige xbox idag. Jeg er en av de som mener at konsoller har sine typer spill, og data har sine. Oblivion hører til i PC-klassen :)

Lenke til kommentar

Jeg har Xbox 360 og den pc'n som står i signaturen. Hvis jeg ser bort ifra mods, på hvilken maskin vil jeg få deiligst grafikk? Jeg har hørt noen RYKTER om at 360 versjonen lagger og har dårlig grafikk i forhold til en bra pc - noe som er ulogisk da den utdanker de aller fleste pc'ene ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...