Gå til innhold

6800 Ultra Temp

Duqe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte nylig ca 1time NFSU most wanted og tok en logg og fikk høyeste temp 86C, kan dette være skadelig? Lurer og hvor mye egentlig grensen er?

Har av og til hendt at spillet bare avslutter brått og plutselig er jeg i windows, det samme gjelder BF2, noen som vet hva dette kan komme av?

Endret av duqe77
Lenke til kommentar

Temperaturene er alltid ganske høye med stockkjøler, men 80C og over er som regel litt mye. Kan hjelpe å plukke fra hverandre kjøleren og rense den hvis det er mye støv og guffe inni den. Ellers er bytte av kjøler en god ide, skal bytte fra stockkjøler til Zalman VF700-AlCu på mitt 6800GT til helga.

Lenke til kommentar
Coreslowdown er vel på 135C :hmm:

Men vil tro at over 80 ikke er sundt.

Kortet ditt klokket kanskje? Kombinert med gammel/dårlig kjøler og dårlig luftgjennomstrømning så er vel høy temp utfallet.

5835944[/snapback]

Kortet kjører på standard 400/1100, skiftet stock til artic cooling rev.3, kabinettet er av thermaltake armor med vifte foran og bak.

Lenke til kommentar
Da jeg byttet kjøler så renset jeg ikke den gamle kjølepasta godt nok og klinte på med et anna type pasta rett på. Kan dette føre til kjemisk reaksjon slikt at mer varme utvikles?

5836072[/snapback]

Det skjer vel neppe noen kjemisk reaksjon, men det kan jo ha komme noe smuss i kjølepastaen eks. papirrester fra tørkepapir. Det høres ihvertfall ut som kjøleblokka ikke har ordentlig kontakt med GPU-en.

Demonter kjøleblokka og gjør rent på nytt med eks. rødsprit, en ny tørkeklut og q-tips så blir vel kortet kaldt igjen :thumbup:

Lenke til kommentar
Spilte nylig ca 1time NFSU most wanted og tok en logg og fikk høyeste temp 86C, kan dette være skadelig? Lurer og hvor mye egentlig grensen er?

Har av og til hendt at spillet bare avslutter brått og plutselig er jeg i windows, det samme gjelder BF2, noen som vet hva dette kan komme av?

5835916[/snapback]

Har fremdeles problemet med at jeg blir fremdeles slengt tilbake til windows, noen andre som har samme problem med 6800 serien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...