Duqe Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Noen som vet hvor høyt temperatur kortet tåler`? Fikk nylig opp tempen opp i 75 grader, ble litt skeptisk Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Maks tempratur er rundt 120 grader. Maks grensa for meg er 80 grader. 70-80 grader er ganske vanleg for eit skjermkort. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Spilte nylig ca 1time NFSU most wanted og tok en logg og fikk høyeste temp 86C, kan dette være skadelig? Lurer og hvor mye egentlig grensen er? Har av og til hendt at spillet bare avslutter brått og plutselig er jeg i windows, det samme gjelder BF2, noen som vet hva dette kan komme av? Endret 29. mars 2006 av duqe77 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Coreslowdown er vel på 135C Men vil tro at over 80 ikke er sundt. Kortet ditt klokket kanskje? Kombinert med gammel/dårlig kjøler og dårlig luftgjennomstrømning så er vel høy temp utfallet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Temperaturene er alltid ganske høye med stockkjøler, men 80C og over er som regel litt mye. Kan hjelpe å plukke fra hverandre kjøleren og rense den hvis det er mye støv og guffe inni den. Ellers er bytte av kjøler en god ide, skal bytte fra stockkjøler til Zalman VF700-AlCu på mitt 6800GT til helga. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg skrudde av når jeg fikk 70 så, men tror 70 -75 er vanlig idle Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Coreslowdown er vel på 135C Men vil tro at over 80 ikke er sundt. Kortet ditt klokket kanskje? Kombinert med gammel/dårlig kjøler og dårlig luftgjennomstrømning så er vel høy temp utfallet. 5835944[/snapback] Kortet kjører på standard 400/1100, skiftet stock til artic cooling rev.3, kabinettet er av thermaltake armor med vifte foran og bak. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Da jeg byttet kjøler så renset jeg ikke den gamle kjølepasta godt nok og klinte på med et anna type pasta rett på. Kan dette føre til kjemisk reaksjon slikt at mer varme utvikles? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Tja, Arctic Cooling-kjøleren burde vel kjøle bedre enn som så. Den sitter som den skal og alt? Regner ikke med kjølepastaen skal føre til økt temperatur uansett, med mindre du har tatt alt for mye på. Endret 29. mars 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Mitt 6800GT kjører på orginalt => 350mhz 1ghz men igjen så har jeg 6800GT SLI dåh, og ser ikke behovet for å ha de klokket (hele tiden). Lenke til kommentar
evilpaul Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Da jeg byttet kjøler så renset jeg ikke den gamle kjølepasta godt nok og klinte på med et anna type pasta rett på. Kan dette føre til kjemisk reaksjon slikt at mer varme utvikles? 5836072[/snapback] Det skjer vel neppe noen kjemisk reaksjon, men det kan jo ha komme noe smuss i kjølepastaen eks. papirrester fra tørkepapir. Det høres ihvertfall ut som kjøleblokka ikke har ordentlig kontakt med GPU-en. Demonter kjøleblokka og gjør rent på nytt med eks. rødsprit, en ny tørkeklut og q-tips så blir vel kortet kaldt igjen Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 gamle rester av kjølepasta ødelegger! bruk sånn rensegreier for kjølepasta, sprit eller no sånt. det skal være helt blankt! og ikke bruk for mye pasta... Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Kan være problemet at jeg har klint på for mye kjølepasta slikt at det ikke blir kontakt mellom gpu og kjøleren. Skal se og få fikset dette. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Det var nok for mye kjølepasta, etter å ha renset det gamle og på med et ikke overdrevet lag så sank temp med 10 grader. Takker folkens. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Spilte nylig ca 1time NFSU most wanted og tok en logg og fikk høyeste temp 86C, kan dette være skadelig? Lurer og hvor mye egentlig grensen er? Har av og til hendt at spillet bare avslutter brått og plutselig er jeg i windows, det samme gjelder BF2, noen som vet hva dette kan komme av? 5835916[/snapback] Har fremdeles problemet med at jeg blir fremdeles slengt tilbake til windows, noen andre som har samme problem med 6800 serien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå