Sephiroth Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hei, jeg har fått det for meg at DISSE høyttalerene er noe for meg MEN så er det det med Forsterker/Receiver da? jeg må jo ha noe som klarer å drive de. Så hva er Minimumskravet dere mener jeg burde ha, og hva er sånn tårlig greit til disse enorme høyttalerene Kom gjerne med linker, og forslag Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg ville satset på en liten forsterker til å drive mellomtonen og diskant. Også brukt en stor PA forsterker til å drive bassene. Det blir en billig og bra løsning med MYE power. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Er ikke noe BiWire mulighet på disse, så kjøp heller stor PA forsterker.. Kvalitetsmerker er Crown, Carver og LAB visstnok Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 og hva er en PA forsterker ? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 og hva er en PA forsterker ? 5821271[/snapback] Forsterker som er laget for diskotek/konsertbruk. Masse power, ikke den mest raffinerte lyden. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Men nå er ikke Cerwin Vega! CLSC 215 heller laget for og spille raffinert da Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Men nå er ikke Cerwin Vega! CLSC 215 heller laget for og spille raffinert da 5822890[/snapback] Det er sant,men han bør ikke kjøpe hva om helst heller,bare det har power. Resultatet kan bli en grusomt skarp diskant som man vil "blø" i ørene av. Skarp horndiskant er ikke behagelig. Jeg har hatt et par Klipsch selv som låt sånn. Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Men nå er ikke Cerwin Vega! CLSC 215 heller laget for og spille raffinert da 5822890[/snapback] Det er sant,men han bør ikke kjøpe hva om helst heller,bare det har power. Resultatet kan bli en grusomt skarp diskant som man vil "blø" i ørene av. Skarp horndiskant er ikke behagelig. Jeg har hatt et par Klipsch selv som låt sånn. 5822975[/snapback] sååå har du noen forslag til meg da ? JEg kikket litt på DENNE Hva syns dere klarer den å dreve de høyttalerene. den var vist anbefalt på siden dems. Endret 28. mars 2006 av Sephiroth Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hifiklubben anbefaler Nad 372 ja,men det er i kombinasjon med Nad 272. En 372 alene blir for svak. Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 så du merer en Nad 272. og En 372 sammen vil virke veldig bra til de høyttalerene. jeg har sett litt rundt og lagt merke til at mange bruker en efektforsterker til hver høyttaler, så da kan jeg vel kansje kjøpe enda en litt senere. eller ossen fungerer det med dette oppsettet ? Jeg vil ihvertfall ikke bruke mer en 20.000 på å få bra trøkk ut av de høyttalerene og da mener jeg 20 K til sammen for forsterker og CV 215 Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Du vil nok få mye lyd med en 272 og 372, men skal du ha maks ut av de høytalerne, så er til og med dette for lite.. Anbefaler AVForum.no for videre tips angående forsterker valg, er mange hardcore CV fans der med mye peiling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå