Gå til innhold

Hjelp med å huske navnet på freds organisasjon.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MrSifter:

De store mål Attac har satt seg, dreier seg om:

• å gjenerobre områdene som er gått tapt for demokratiet til fordel for finanskapitalen,

• å motsette seg alle nye angrep på statenes suverenitet under påskudd å sikre "retten" til investorene og andre kommersielle interesser,

• og å skape, på verdensbasis, en mer demokratisk økonomi.

«Demokratisk» kontroll over økonomien har et navn: kommunisme.

5820299[/snapback]

Med fare for å virke litt hoven vil jeg påstå at du ikke vet hva kommunisme er samtidig som du feiltolker Attacs mål.

Attac ønsker "å gjenerobre områdene som er gått tapt for demokratiet til fordel for finanskapitalen" samt "å skape, på verdensbasis, en mer demokratisk økonomi"

Attac sier ingenting om demokratisk styring over økonomien, men å ta tilbake områder som var demokratisk styrt før men som ikke er det nå.

Det snakkes da om privatiserte selskaper og reguleringsmetoder som staten ikke har lengre idag.

Samt ønsker Attac å skape en mer demokratisk økonomi, ikke en demokratisk økonomi mao. Men en økonomi som i større grad er demokratisk styrt.

Dette kalles sosialdemokratisk eller reformistisk politikk.

Lenke til kommentar
Var den rettet mot meg eller de som retter på meg :p

5820355[/snapback]

Hmm.. freds organisasjon, intligent, peapol, dems. Det er vel ikke akkurat et godt norsk språk? Jeg ønsker ikke å virke irettesettende, og om du har problemer med engelsk eller norsk, kan du eventuelt skrive det i signaturen din.

Alle gjør feil, men prøv å se nøye hva du skriver.

Lenke til kommentar

Jaha, hvordan øsnker du at det skal være? En plass der hver og en skal kunne skrive så slurvete han/hun ønsker? Da ender vi opp med ett forum der alle skriver sms-språk, dialekt og sosiolekt samt slang. I tillegg har man jo usaklige endinger i stedet for "." som for eksempel ^^.

Lenke til kommentar
Jaha, hvordan øsnker du at det skal være? En plass der hver og en skal kunne skrive så slurvete han/hun ønsker? Da ender vi opp med ett forum der alle skriver sms-språk, dialekt og sosiolekt samt slang. I tillegg har man jo usaklige endinger i stedet for "." som for eksempel ^^.

5820656[/snapback]

Nå sku ru ha hørt ræ sjæl :!:

Burde jeg bytte emnetittel til "den store attac debatten" eller no :hmm:

Lenke til kommentar
Du "antar" at det står fuck capitalism. Lmao. Det virker som om du ikke engang vet hva kapitalisme er?

5821326[/snapback]

"Er ikke sikker, men velger å tro at det står fuck..." skrev jeg

Hvorfor tror du egentlig at jeg ikke vet hva kapitalisme er?

tørrfisk: Storkoser meg, de er så søte når de blir sinte^^

Men takk for omtanken :)

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...