Gå til innhold

Hjelp med å huske navnet på freds organisasjon.

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å huske navnet på en freds organisasjon, tror de het atac eller no (de stavet det iallefall på en litt kinky måte).

De har et "spis de rike" image.

Noen som husker hva de het, eller kan gi meg en link til siden dems?

Tusen takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Det skrives "fredsorganisasjon" i ett ord. Vi har ikke orddeling på norsk.

(hvis det var et forsøk på morsomhet i det forrige innlegget, beklager :) )

2) Attac er en sosialistisk/kommunistisk anti-frihandelsorganisasjon. Hvis man ikke selv har skjønt hva de prøver å gjennomføre, så nytter det nok uansett ikke at jeg prøver å forklare det.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
1) Det skrives "fredsorganisasjon" i ett ord. Vi har ikke orddeling på norsk.

(hvis det var et forsøk på morsomhet i det forrige innlegget, beklager :) )

2) Attac er en sosialistisk/kommunistisk anti-frihandelsorganisasjon. Hvis man ikke selv har skjønt hva de prøver å gjennomføre, så nytter det nok uansett ikke at jeg prøver å forklare det.

5818927[/snapback]

*riste oppgitt på hodet*

Lenke til kommentar

Antikapitalistisk? Nei, den forrige nestlederen Reiulf Steen var f.eks tidl leder i DNA.

Sosialistisk? Nei, se den over.

Fredsorganisasjon? Tja, Attac jobber for det meste med handelsspørsmål, ikke så mye med fredsarbeid slik som fredsinitativet.

Lenke til kommentar
du kan jo hverken engelsk eller norsk!

5819873[/snapback]

Ja du er jo stormende intligent :!:

Og beklager til alle som hang seg opp i at jeg sa fredsorganisasjon, jeg hadde glemt hvordan dere på hw er...

PS

EDIT: og tusen hjertlig takk til dere som hjalp meg!

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
Se på internettsiden da. De raller konstant om verdier som demokrati og sutrer over finansmarkedet, det betyr kommunist.

Kommunist  ~is't m1 tilhenger av kommunisme

kommun|is'me -n (nyd av lat. communis 'felles') 

1 samfunnsform som er basert på deling av godene, felleseie og fellesdrift k-n hos de første kristne 

2 politisk ideologi som har som mål å skape et klasseløst samfunn med felleseie av produksjonsmidlene og lik fordeling av produksjonsresultatene 

3 revolusjonær bevegelse som vil innføre, utbre *kommunisme (2) den internasjonale k-n / k-n i Afrika

Tsar, du burde i det minste vite hva en kommunist er før du kaller organisasjoner for kommunistiske.

Vil gjerne se noen dokumentasjon på at Attac har vedtatt noe som ligner på det som står ovenfor hvis skal fortsette å påstå det.

Er btw medlem i Attac og kommunist.

Lenke til kommentar

MrSifter:

De store mål Attac har satt seg, dreier seg om:

• å gjenerobre områdene som er gått tapt for demokratiet til fordel for finanskapitalen,

• å motsette seg alle nye angrep på statenes suverenitet under påskudd å sikre "retten" til investorene og andre kommersielle interesser,

• og å skape, på verdensbasis, en mer demokratisk økonomi.

«Demokratisk» kontroll over økonomien har et navn: kommunisme.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...