Gå til innhold

Fryser ved nedlasting

Anbefalte innlegg

Sjekket meg om litt etter om noen har det samme problemet som meg. Mitt problem er at uansett hvilket nedlasningsprog jeg bruker, så fryser windows helt eller restarter seg. I de fleste tilfeller fryser den bare. Jeg har prøvd flere maskiner og alle mine maskiner fryser.

Min maskin:

Hovedkort: Asus P4P800-E Deluxe

CPU: Intel P4 Prescott 2.4GHz

Skjermkort: nVidia GeForce 6600 GT

Jeg har brukt flere andre CPU'er(skjønner ikke hvorfor det skulle være noen problem, men har da prøvd flere), samme med HK og skjermkort.

Programmene jeg har brukt er: BearShare, DC++, Strong DC++, BitTorrent, BitComet, BitLord, eMule, Azureus og MANGE andre. Windows har en spesiell tendens i å fryse da jeg har flere nedlastninger på samtidig eller ved flere connections(seeds) per nedlastning.

Håper det er noen som kan hjelpe meg. Jeg finner rett og slett ikke ut at feilen.

PS: Vil bare nevne at jeg har en bæbar hjemme her som står og laster ned helt fint uten problemer. Det er vel å merke en dårlig maskin. 600 MHz, 64MB ram, Skjermkort er vel integrert i HK :D

Tusen takk for all hjelp. NOE må være løsningen.

Mvh Cypherbase Aka. Aerius @ IRC

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker veldig rart, men da ville jeg tro at det er noe galt med innstillingen i Windows, godt mulig at dette er relatert til begrensing på antall oppkoblinger, og at Windows krasjer når det "ikke finner ut av det skal gjøre".

Det finnes en liten patch som gjør at man får ubegrensede oppkoblinger, men jeg har for dårlig hukommelse til å huske hvor man kan finne en slik.

Ellers kan det være nettverkskortet som det er noe feil med, selv om det er lite troligl

(Og egentlig skulle vel denne være i et annet forum, hm?)

Lenke til kommentar

Godt mulig det er noen instillinger i windows, men hvorfor er jeg den eneste som har dette problemet da? hvordan løser de andre dette problemet?

jeg hadde trådløs før, nå bruker jeg GBit nettverk her.

Jeg visste ikke hvor jeg skulle putte denne posten jeg, så bare la den her. Fant ikke noe relatert, kanskje under hardware elns.... Men, men.

Er det noen andre der ute som kanskje vet noe mer? så bare past her i vei.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...