Gå til innhold

ATI Crossfire SLi problem med X1900 & X1900XTX

Anbefalte innlegg

Hei alle.

Jeg har følgende hardware...

ASUS A8R-MVP MotherBoard

+

ATI Radeon Sapphire X1900 (512mb DDR3)

+

ATI Radeon Sapphire X1900XTX (512mb DDR3)

------------------------------------------------------

Pc'n bruker bare det ene skjermkortet virker det som... (X1900)

Jeg mener jo selvfølgelig selv at jeg har satt alt riktig etc , men har jo veldig lite peiling på SLi ....

Noen tips ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at du har et Crossfire masterkort?? Ene kortet må være Crossfire edition, X1900 XTC, for at det skal fungere. Dette kortet har også en Crossfirekabel i eska.

5817771[/snapback]

Jada, det er X1900 som er Crossfire Edition (master)

Men nå fant jeg crossfirekabelen her - skal restarte og teste nå

hvor finner jeg raskt ut om begge korta er i bruk etterpå ??

Lenke til kommentar
Masterkortet skal stå i det sorte slottet, og slavekortet i det blå. Har du crossfire-kabelen koplet til?

5817637[/snapback]

Satte dem inn slik som det stod i manualen og det er motsatt av slik du beskriver...

Fant CrossFire kabelen.. funka forsatt ikke - så jeg får prøve å bytte plass da??

Gjør det nå - BRB

Lenke til kommentar
Masterkortet skal stå i det sorte slottet, og slavekortet i det blå. Har du crossfire-kabelen koplet til?

5817637[/snapback]

Satte dem inn slik som det stod i manualen og det er motsatt av slik du beskriver...

Fant CrossFire kabelen.. funka forsatt ikke - så jeg får prøve å bytte plass da??

Gjør det nå - BRB

5817927[/snapback]

Masterkortet skal stå øverst. :thumbup:

Og kan det hende du må aktivere Crossfire i Catalyst driveren. (som du må med SLI?). :roll:

Lenke til kommentar

Off/on-topic: SLI er nVidias teknologi for å bruke to like (nVidia)-skjermkort på et hovedkort som støtter SLI, for på denne måte få bedre 3D-ytelse.

Crossfire er Ati´s svar på dette, og er noe av samme prinsipp.

Du har ikke Crossifre SLI, på samme måte som du ikke står med en Rema-kvittering i hånda etter å ha handlet på Rimi...

Lenke til kommentar

Nå skal kortene stå korrekt her...

Men når jeg går inn på CrossFire i Catalyst Control Center

får jeg opp en feilmelding om at for å kunne enable CrossFire må jeg koble monitoren min til CrossFire Edition kortet... (master)

Jeg så en demo på ati.com om hva crossfire var og hvordan crossifre kabelen skulle plugges i... skjønner fint lite ... jeg får bare bilde på monitoren hvis jeg kobler den i den ene plug'n.. og det er i slave-kortet...

Any tips ??

Endret av Sjt_Andersen
Lenke til kommentar

:thumbup: Nå funker det som det skal :thumbup:

Jeg lasta ned en demo av 3DMark06 , uten å stille på noe, og ved å sette alt på max quality (kontra performance) i CatalystControlPanel endte jeg opp med 5875 Marks.. (?)

Er det som forventet eller må jeg gjøre endringer noe sted for å få bedre?

Testa også HL2 :) Det gikk smoooth :D Meget bra grafikk i forhold til før ja :D

Counter-Strike Source endte opp med 299 i fps , så satte fps_max til 250 slik at den ble konstant :D (det var også med alt på High)

:thumbup:Takk til alle som hjalp meg :thumbup:

Endret av Sjt_Andersen
Lenke til kommentar
:thumbup: Nå funker det som det skal  :thumbup:

Jeg lasta ned en demo av 3DMark06 , uten å stille på noe, og ved å sette alt på max quality (kontra performance)  i CatalystControlPanel  endte jeg opp med 5875 Marks.. (?)

Er det som forventet eller må jeg gjøre endringer noe sted for å få bedre?

Testa også HL2  :)  Det gikk smoooth :D Meget bra grafikk i forhold til før ja :D

Counter-Strike Source endte opp med 299 i fps , så satte fps_max til 250 slik at den ble konstant :D (det var også med alt på High)

:thumbup:Takk til alle som hjalp meg :thumbup:

5818265[/snapback]

Eeeeh.. Hva var det du gjorde for no? Sliter litt selv med det her..Har et annet hovedkort og powercolor skjermkort da.. Etter som jeg har kjønt så har jeg kobla riktig.. Men jeg får ikke fram muligheten for å velge crossfire i catalist controlpanel.. Finner ingenting der jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...