dodoBrun Skrevet 26. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 jeg har tenkt å kjøpe en bmw 325 og jeg har 75 000kr men det er mange som sier jeg må opp i 90 000 pga at toppen kan ryke på de ?. jeg lurer da på om det er sant. har ganske liten tro på at toppen kan ryke hvis du kjøper en som ikke er blitt eid av en råne noen som har noe erfaringer med dette? Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 Hva slags 325 snakker vi om her egentlig? Har hørt mye om at den siste (bakerste?) sylinderen i de gamle sekserne sliter med kjølinga, og at toppen har lett for å bli skeiv ved varmgang. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 Hva slags 325 snakker vi om her egentlig? Har hørt mye om at den siste (bakerste?) sylinderen i de gamle sekserne sliter med kjølinga, og at toppen har lett for å bli skeiv ved varmgang. 5817470[/snapback] Du har så rett i det... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Skal det kjøres hardt, så må du hvert fall vente til motoren har fått arbeidstemp, for så å vente 3-4 ganger så lang tid så toppen begynner å få smøring (dette pga tynne oljekanaler i toppen, så den får ikke riktig med smøring til å begynne med) For ja, toppen er en svakhet på disse.. Dette er det Helge Vik som har fortalt meg nå jeg holdt på å kjøpe en E36 (regner med at det er det du skal ha da) (sjekk denne tråden for tips om hvem han er hvis du ikke er kjent med han fra tidligere) Edit: La inn link da det blei kaos i Fast Reply Endret 26. mars 2006 av Pluggen Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 Hva slags 325 snakker vi om her egentlig? Har hørt mye om at den siste (bakerste?) sylinderen i de gamle sekserne sliter med kjølinga, og at toppen har lett for å bli skeiv ved varmgang. 5817470[/snapback] Helt rett det Erik, du har skjønt det som så alt for få av rånerene her ikke har skjønt Lenke til kommentar
dodoBrun Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 mn er det noe man kan gjøre med det? eller hva som helst:P Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 mn er det noe man kan gjøre med det? eller hva som helst:P 5817577[/snapback] hehe ! Har du råd til å betale forsikringen for den bilen ? Vel å merke at du er under 24-25år ? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 Sjekk at den ikke tikker verken varm eller kald når du kikker på den, og følg tipset jeg ga deg litt lengre oppe, så går det nok bra Lenke til kommentar
dodoBrun Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 hehe okey tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 Det er det vi har forumet til Lenke til kommentar
dodoBrun Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 hehe ! Har du råd til å betale forsikringen for den bilen ? Vel å merke at du er under 24-25år ? 5817625[/snapback] hehe jadda Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 Har skjønt at det er e36 det er snakk om, men kom ikke de med både 12 og 24v topper? Lenke til kommentar
dodoBrun Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 er det ikke noe man kan gjøre med det? evnt bytte topp ellerno? Lenke til kommentar
eab Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Den beste løsningen er å behandle motoren godt. Skift olje ofte og ikke kjør hardt før ting har nådd riktig temperatur Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Har skjønt at det er e36 det er snakk om, men kom ikke de med både 12 og 24v topper? 5817738[/snapback] Nei, kun 24V. E 36 ble inntrodusert i 1991 (noen 90 modeller ble solgt som 91) Ingen 6 sylindret E36 ble levert med 12v. Det ligger tilbake til E30. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) er det ikke noe man kan gjøre med det? evnt bytte topp ellerno? 5843591[/snapback] Kjør bilen på en NAF test før du handler, lønner seg alltid. Noen av disse bilene kan være jukset med kilometermessig. Har hatt en 525i 92 mod, det er samme motor som i den du tenker på. Den bilen hadde alle servicer fulgt og hadde gått 125 000 da jeg kjøpte den. Solgte den på 175 000 km og opplevde ikke et eneste problem med motoren. Som andre har sagt her, la motoren bli varm før du begynner å trå på skikkelig. Dog, det bør jo egentlig gjøres med alle biler som har litt motor. Edit: Pass på å skifte olje på serviceintervaler, spander gjerne på olje av bedre kvalitet. Stikk også innom www.bmwccn.no fin side med mye BWM stoff. Endret 31. mars 2006 av Darkrevan Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Var mest problemer med 12 ventilers motoren i E30, men når 24 ventiler kom så ble det en annen verden. Holdbare er de, rett og slett! Med godt stell går de 400k km før overhaling Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Bruk litt tykkere olje på BMW'er generelt for lettere å slippe tikking Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 5W-50 skulle vel passe bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå