Mr.M Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Sitter å ser på noen filter til 120*120mm kabinett-viften min, og det er 2 forskjellige typer. 45ppi, 100ppi. Skjønner at det dreier seg om hvor "finmasket" filteret er, men er det høy eller lav verdi som slipper minst/mest luft igjennom? Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 2 muligheter: 1 - Prøv med vifta 2 - Blås selv :wink: Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Tåplig spørsmål: fra meg men hvilken vei skal viftene til kabinettet sitte, skal de blåse luft inn eller trekke luft ut, har 2 papat 80 mm har 37 idle og 49 load med viftene satt til å blåse innover 1,8 @2,62 (p4)seff Lenke til kommentar
fAight Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Skallbaink: du kan godt ha to vifter som blåser ut, men det optimale er å ha en som blåser inn foran og neders i kabinettet, og en som blåser ut bak i kabinettet. Dette for å få en luft gjennomstrømming. Inn med frisk, kald luft og ut med varm luft. _________________ "...time is not important, only life is..." [ Denne Melding var redigert av: ridgea på 2002-09-26 12:22 ] Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 11:56, skrev KaldBlod:2 muligheter:1 - Prøv med vifta2 - Blås selv :wink: Hadde jeg hatt disse filtrene her så kunne jeg sikkert prøvd noe kreativt :smile: Men, jeg så det på en webside, har ikke kjøpt noe enda. Og lurer fortsatt.. Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Mener at jo høyere verdi jo tettere. Husk på at jo tettere filter, jo mindre luftgjennomstrømning. Skallbaink: Trekk luft inn framme, og ut bak. Helst like mye inn som ut, men heller for mye ut enn inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå