B4stian Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Ja, noen spørsmål om Qtek 9100. - Hva er reell batterikapasitet ved normalt bruk (altså 30 min surfing trådløst, noe musikk om dagen, noen minutter samtale...) - Hvilken ROM-versjon anbefales? Den nyeste? (er det stabil?) - Noen programmer dere anbefaler? - Kan jeg få fjernkontroll på den til å styre tv med? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Reell brukstid: 1 døgn. Lader via USB. ROM-versjon, anbefaler den siste fra Dangaard. Den er "stabil". Programmer: tja, til hvilken bruk? -Skype, såklart. Fjernkontroll: Ikke som jeg har funnet hittil. Google? -snubbel Edit: typo Endret 26. mars 2006 av snubbel Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 DU skriver lader via usb... vil det si at det blir bedre lading med den vanlige ladekabelen? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Det jeg mener er at du kan lade via laderen som følger med eller via USB-kabelen som følger med. Det er standard miniUSB-port i telefonen. Det spiller ingen rolle om du lader via vanlig lader eller USB. Ladetiden kan bli noe lenger via USB dersom du lader fra en laptop som går på batteri. -snubbel Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 - Hva er reell batterikapasitet ved normalt bruk (altså 30 min surfing trådløst, noe musikk om dagen, noen minutter samtale...)Min holder vanligvis i 3-4 dager. Push Email er på, så EDGE/GPRS/ActiveSync jobber ganske mye. Mindre WLAN. En del bruk av Word/Excel/Outlook, og noen samtaler. - Hvilken ROM-versjon anbefales? Den nyeste? (er det stabil?) Det er ikke noe å spørre om en gang. Den nyeste anbefales selvfølgelig og er veldig stabil. Jeg har ikke problemer med den, men det skal nevnes at jeg hadde problemer med den gamle. - Noen programmer dere anbefaler? http://www.smartmobil.no/index.php?name=PN...iewtopic&t=4558 - Kan jeg få fjernkontroll på den til å styre tv med? Foreløpig: Nei. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Skal jeg laste ned å innstalere begge to eller hvilken av dem: - ExtROM_1.3.7.121NOR - AKU 2 Ship 2.18.7.104 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Skal jeg laste ned å innstalere begge to eller hvilken av dem: - ExtROM_1.3.7.121NOR - AKU 2 Ship 2.18.7.104 5821889[/snapback] Bare den nyeste (dvs. AKU 2 2.18.7.104). EDIT: Må være rekord i hurtigsvar... Endret 27. mars 2006 av moskus Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Hehe, ja, det var kjapt og fint svar. Får jeg Exchange med push e-mail eller hva det heter i den versjonen? (og hva er det forresten? ) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Får jeg Exchange med push e-mail eller hva det heter i den versjonen? (og hva er det forresten? )5822943[/snapback] Vel... det vil si: Hvis du har en eller har tilgang på en Exchange-server, så kan du bruke Push Email. Selv leier jeg Exchange-tjenester fra www.mysmartphone.no. Kort fortalt er Exchange en serverbasert og større versjon av Outlook, der brukere har mulighet til å sjekke (og i tilfeller redigere) f.eks. kalenderen. Videre har man en lokal og global adressebok. http://www.microsoft.com/exchange/evaluation/whatis.mspx Endret 28. mars 2006 av moskus Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Og hva er push e-mail? En annen ting også... skjermen blir veldig fort full av fett og sånt, hva kan jeg bruke for å få dette vekk? Kan man kjøpe "kluter"? Og finnes det en skjermbeskytter slik at skjermen blir helt sort etter f.eks. 5 min... som på telefoner son Sony Ericsson W800i? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 1) Push Email leverer e-posten til telefonen din rett etter at den har kommet på Exchange-serveren. Jeg får mail raskere på telefonen enn i Outlook. 2) Jeg bruker brillepussekluter, og har kjøpt meg skjermbeskytter (en "film" du legger over skjermen"). Selges. f.eks. hos IdeData. 3) Dette har jeg aldri hørt om. Men min Q9100 er konfigurert til å sette seg selv i standby etter 1 min. for å spare strøm. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Hvordan setter du telefonen i standby automatisk? Og i standby så kan man fortsatt motta samtaler og meldinger? EDIT: Og trenger jeg antivirus på den? Evt. hvilket? Endret 28. mars 2006 av datating Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 I standby kan man motta meldinger og samtaler, ja. Gå til Start -> Innstillinger -> System -> Strøm -> Avansert Ellers er manualen ganske bra... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Ellers er manualen ganske bra... 5824170[/snapback] Takk takk, har lest litt i den... men er en god del sider. Så for å sette den i standy må jeg huke av på "Slå av enheten hvis inaktiv i"? Endret 28. mars 2006 av datating Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Den er vel huket av som default, iallfall når den går på batteri (tror standardinnstillingen er 2 minutter, jeg har satt den til et minutt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå