kense Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hei Jeg skal lage en trådløs punkt til punkt forbindelse og er usikker på hvor kraftig ekstern antenne jeg trenger når avstanden er 250m. Noen som vet? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 På så kort avstand kan du bruke hvilken som helst utvendig antenne du vil. Billigeste du får tak i duger. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hei. Som han andre her sier, kan du bruke nesten hva som helst. Men det kommer jo litt an på plassering av antennene, om det er fri sikt og ikke minst lengden på antenne kabelen. Hvis du følger denne linken her kommer du til en enkel rekkevidde kalkulator. Der kan du få et inntrykk av hvordan forskjellige antenner og kabellengder virker inn. På toppen kan du skrive inn f.eks. 6DBi på antenne, og så velge kabellengde nederst. Med 2 antenner på 6DBi og 2 meter antennekabel blir det litt knapt på 250 meter... Bør vel opp på 8DBi antenner for å være sikker, og holde kabel lengde under 3 meter. Kan anbefale f.eks. denne Du kan jo også prøve et par av disse, men jeg tror ikke du skal regne med full fart med de. Lykke til, gi gjerne tilbakemelding hva du ender opp med. Nettulf Lenke til kommentar
Hasselnøtta Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Nå som vi er inne på temaet Trådløst: Kan jeg på noen måte ta inn trådløstnettverk 200-300m i fra meg? (ikke fri sikt) Hans O Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Nå som vi er inne på temaet Trådløst:Kan jeg på noen måte ta inn trådløstnettverk 200-300m i fra meg? (ikke fri sikt) Hans O 5825609[/snapback] Nei, på så lang avstand er du helt avhengig av fri sikt på grunn av den høye frekvensen trådløse nett kjører på. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 På så kort avstand kan du bruke hvilken som helst utvendig antenne du vil. Billigeste du får tak i duger. 5819020[/snapback] Man kan jo kjøpe eller lage en billig antenne selv. Skal man ha solid signal så kan man bruke 528.- på en 15 dBi Grid Antenne på den ene siden. Da vil man ha solid margin på linken (og trolig høyere overføringshastighet). http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...enner&VareID=39 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå