Gå til innhold

hvordan sjekke hva slags hovedkort jeg har...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg brukte EVEREST Utimate Edition trial version( :roll: langt navn), og da sto det no.jeg sjekka det på google, tror dette er hovedkortet mitt: Intel Grantsdale-G i915G.

lenger ned står dette: post-78506-1143409061_thumb.jpg

betyr det at jeg har et hovedkort som er PCI Express x16?

funker det med en av disse kortene?

GeForce 6600 GT 256 mb

Geforce 7800 GT 512 mb

hva er dette?

post-78506-1143409061_thumb.jpg

post-78506-1143439614_thumb.jpg

Endret av Spazz
Lenke til kommentar
tror dette er hovedkortet mitt: Intel Grantsdale-G i915G.
Det er ikke modellnavnet, men type brikkesett.

betyr det at jeg har et hovedkort som er PCI Express x16?
Tyder jo på at skjermen er tilkoblet et PCI Express, men litt få opplysninger.

Hvis du har en "pakke-PC" alà Dell/ Compaq/ HP/ Fujitsu-Siemens e.l. så har den en modellbetegnelse. (Hvilken?)

Siden du likevel skal åpne kabinettet for å montere nytt skjermkort, så er det bare å begynne skru og se nærmere på hovedkort og manual ;)

Over 60° C systemtemp er krise... (den bør være mellom 30-40° C) Hvis avlest temperatur er riktig, så bør du ta ut strømledningen, åpne kabinettet snarest og fjerne alt støv fra vifter og kjøleribber og sørge for bedre lufting.

Hvis du bruker trykkluft for å blåse rent, sikre at viftene er låst - samme med støvsuger, men ikke bruk metallmunnstykke pga. statisk elekrisitet.

Bør generelt sikre at man ikke er statisk ladet før en ordner med ting inne i maskina, f.eks. ved å bruke antistatisk armbånd/ fotlenke eller ta på jordet metall/ f.eks. oppvaskbenken med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

temperaturen var helt feil.

den er på 39* grader :)

PC wizards 2006 er det beste av 3 programmer jeg har prøvd nå.

post-78506-1143444239_thumb.jpg

det er Specs på pc'en min :)

og dette er vel hovedkortet mitt :)

det var et supert program.

post-78506-1143444426_thumb.jpg

tror jeg har PCI Express x16 :)

er jo bare å ta ut det gamle kortet.

post-78506-1143445980_thumb.jpg

det står at temperaturen på harddisken er 39* C, men det står "Temprature Control: 66*C" på prosessoren?

hva betyr det?

pc'en kjennes jo ikke varm ut i det hele tatt :dontgetit:

betyr det ar den kontrollerer at varmen ikke går over 66*C?

Endret av Spazz
Lenke til kommentar

For å finne ut hva slags komponenter som finnes på datamaskinen din, kan du benytte deg av gratisprogrammet Belarc Advisor. Det kan lastes ned fra http://www.belarc.com/Programs/advisor.exe.

Bare på et par sekunder samler den opp informasjon, som deretter vises i din standard nettleser. Belarc Advisor viser blant annet alle typer enheter som er koblet til datamaskin, både harddisker og skrivere og hvilke oppdateringer som er gjort av operativsystemet hos Microsoft. Du kan også se hvilke programmer som er installert på datamaskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...