stensvold Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 hei. jeg skal bytte gear kasse på en toyota camry, er dette mye arbeid? Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Mye og mye. Det kommer helt sikkert til å ta godt med tid iallefall. Jeg og far brukte nesten 5 timer bare på å bytte clutch på en 1987 camry. Bare sørg for å ha med nok (og riktig) verktøy, tilgang på hjelp og godt med tid. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Hvist det er første gangen dere har bytta en girkasse så kan det ta litt tid, husk på og bytt gearolje på den "nye" girkassa før dere monterer den, det skal være ATF (automatkasse) olje, klasse Dexron II eller bedre.Påfyllingspluggen er på siden av girkassen, tappepluggen er under girkassa. Det skal fylles opp til underkanten av påfyllingshullet. Det er ingen peilepinne så du bruker lillefingeren til å sjekke at det er olje rett under hullet. ' NB girkassa skal ligge med bunnen ned når dette gjøres! Endret 26. mars 2006 av zandro Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Her har vi en som er vandt med Camry'n ja Dette vil som de sier ta litt tid om det er første gang du gjør en sånn jobb, men neste gang tar det bare halvparten av tida (veldig cirka), så du får trøste deg med det.. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hvist det er første gangen dere har bytta en girkasse så kan det ta litttid, husk på og bytt gearolje på den "nye" girkassa før dere monterer den, det skal være ATF (automatkasse) olje, klasse Dexron II eller bedre.Påfyllingspluggen er på siden av girkassen, tappepluggen er under girkassa. Det skal fylles opp til underkanten av påfyllingshullet. Det er ingen peilepinne så du bruker lillefingeren til å sjekke at det er olje rett under hullet. ' NB girkassa skal ligge med bunnen ned når dette gjøres! 5817558[/snapback] Vil du ikke heller fylle på olja når den er montert? Lenke til kommentar
stensvold Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 tja trur jeg nokk skal få det til. men er det noen andre ting jeg burde huske på? Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 tja trur jeg nokk skal få det til. men er det noen andre ting jeg burde huske på? 5822600[/snapback] Sjekke slitasjen på clutch/lager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå