SpeCtaCelus Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg skulle klokke min 1,2 duron med 20 mhz (10x122mhz) Når maskinen skulle restartes og skulle til å starte så sto den bare der. Alt gikk. Det vart som at du dreg ut skjermkabelen mens pcen er på. Da tror jeg at biosen er ødelagt, kan det være det? ******* no blir jeg gal. Lenke til kommentar
Gjest orden Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 (endret) Slettet. Endret 22. januar 2015 av orden Lenke til kommentar
Gjest orden Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 (endret) Slettet. Endret 22. januar 2015 av orden Lenke til kommentar
dp Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hvis du ikke har "låst opp" prosessoren din så prøvde du å kjøre den på 12x122=1464mhz. Noe som er litt vel høyt.. Du kan ikke bare stille multiplieren til 10 uten å låse opp... Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 ingen ting kommer opp da er det jo tegn til at biosen ikke funker. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 ingenting kommer opp er et tegn på følgende: ingen cpu (evt en cpu som er klokket for høy), ingen ram, eller et hk som ikke funker. På abit hk kan du holde inne insert knappen mens du booter, på andre må du kanskje resette cmos med en jumper og hvis du ikke finner den jumperen, ta ut batteriet i 10 sek og sett det inn igjen. da skal det gå greit å boote. Som han ene sa, du klokka akkurat cpu'n din til 12x122, ikke 10x122. men at det her skal ha skadet prosessoren eller hovedkortet tviler jeg SVÆRT sterkt på. :smile: Lenke til kommentar
notarget Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 prøv å ta ut batteriet, det funka for meg!! prøv det :smile: Lenke til kommentar
torleif Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hei! Jeg har gjort det samme på flere hk. og alltid har det vært å clear cmos jumper hvor biosen null stilles og hk. starter opp som normalt etter på, se instruks for ditt hk!. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 22:20, skrev SpeCtaCelus:ingen ting kommer opp da er det jo tegn til at biosen ikke funker. Har hatt samme problemet 3 ganger før når jeg har prøvd og klokke litt. Du må resette biosen..les i manualen din for hovedkortet. Det er bare en jumper du må flytte på og sette tilbake.Men husk å gjøre dette når pc er av :smile: Det er jo logisk..hehe MiO Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Knuti_ skrev (2002-09-25 22:50):et ord ! AMD ! Neida er ikke noe galt med amd. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Med 122 mhz sytembus blir det en *******s høy hastighet på agp/pci bussen, ikke rart det funker dårlig. Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 Det med batteriet funket. Jeg er ikke noe klokke expert. Hvordan kan jeg klokke på en trygg måte? Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 ved å prøve ett hakk om gangen og teste hvert hakk. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 20:19, skrev SpeCtaCelus:Det med batteriet funket. Jeg er ikke noe klokke expert. Hvordan kan jeg klokke på en trygg måte? Du kan begynne med å sette deg grundig inn i temaet. Kunnskap om hva, hvordan og farene er det som sikrer deg et godt resultat. Det finnes mye tilgjengelig informasjon på nettet. Overklokking og OCShoot er sider som er på norsk. Overclockers er en bra site på engelsk. [ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-09-26 21:29 ] Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Evt kan du også ta en titt på nybegynner-guiden på http://www.overklokking.no Ikke noe dumt start punkt :smile: Lenke til kommentar
sunh Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 du har abit hk, right? har opplevd det der mange ganger med abit hk. men når du har skrudd litt av og på osv så funker det. sist jeg opplevde det her, bare restarta jeg pcen med reset-knappen når skjermen ble svart før bios. Lenke til kommentar
peach Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Tror ikke det har noe med hvilken prosessor og hvilket hovedkort du har. Du har bare overklokket litt for mye. Ikke bare prosessoren, men alle de andre komponentene i systemet. Når du kjører 122mhz systembus, vil PCI bussen kjøre på 40mhz. (standard er 33mhz.) AGP porten vil kjøre på 81mhz (standard er 66mhz) Det vil si at du overklokker prosessor, lydkort, nettverkskort, skjermkort, harddisk-kontroller, muligens minne, muligens chipsett osv. på den måten du overklokkka.. Men jeg tror det var prosessoren som ikke klarte det, selv om det kan være alt det andre også. (litt avhengig av hvilke komponenter du har) Du bør sette deg inn litt i overklokking før du begynner med det, så vil du finne ut hva du gjorde galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå