Gå til innhold

20 mhz klokking var ikke lurt?


SpeCtaCelus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ingenting kommer opp er et tegn på følgende: ingen cpu (evt en cpu som er klokket for høy), ingen ram, eller et hk som ikke funker.

 

På abit hk kan du holde inne insert knappen mens du booter, på andre må du kanskje resette cmos med en jumper og hvis du ikke finner den jumperen, ta ut batteriet i 10 sek og sett det inn igjen. da skal det gå greit å boote.

 

Som han ene sa, du klokka akkurat cpu'n din til 12x122, ikke 10x122. men at det her skal ha skadet prosessoren eller hovedkortet tviler jeg SVÆRT sterkt på. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-25 22:20, skrev SpeCtaCelus:

ingen ting kommer opp da er det jo tegn til at biosen ikke funker.



 

Har hatt samme problemet 3 ganger før når jeg har prøvd og klokke litt.

Du må resette biosen..les i manualen din for hovedkortet.

Det er bare en jumper du må flytte på og sette tilbake.Men husk å gjøre dette når pc er av :smile:

Det er jo logisk..hehe

 

MiO

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-26 20:19, skrev SpeCtaCelus:

Det med batteriet funket. Jeg er ikke noe klokke expert. Hvordan kan jeg klokke på en trygg måte?


 

Du kan begynne med å sette deg grundig inn i temaet. Kunnskap om hva, hvordan og farene er det som sikrer deg et godt resultat. Det finnes mye tilgjengelig informasjon på nettet.

 

Overklokking og OCShoot er sider som er på norsk. Overclockers er en bra site på engelsk.

 

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-09-26 21:29 ]

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med hvilken prosessor og hvilket hovedkort du har. Du har bare overklokket litt for mye. Ikke bare prosessoren, men alle de andre komponentene i systemet. Når du kjører 122mhz systembus, vil PCI bussen kjøre på 40mhz. (standard er 33mhz.) AGP porten vil kjøre på 81mhz (standard er 66mhz) Det vil si at du overklokker prosessor, lydkort, nettverkskort, skjermkort, harddisk-kontroller, muligens minne, muligens chipsett osv. på den måten du overklokkka.. Men jeg tror det var prosessoren som ikke klarte det, selv om det kan være alt det andre også. (litt avhengig av hvilke komponenter du har)

 

Du bør sette deg inn litt i overklokking før du begynner med det, så vil du finne ut hva du gjorde galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...