bLoOdFiSh Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Har kjøpt meg ei bærbar av typen Toshiba 1700-400 (brukt seff). Trudde denne hadde innebygd nettverkskort, i og med at det er ein port bak der det står "ether" Men i windows ME som er på maskina kommer ikkje kortet opp i enhetsbehandling. Tok bilde av porten, som ligger atmed modem porten. lager dei port, og så er dte ikkje LAN kort innebygd ? i brukemanualen er det ikkje oppført en port på oversikten http://www.home.no/bloodfish/Bilde%20av%20tosh%20bal.JPG Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 I følge manualen til 1700-400, så er maskinen avbildet uten denne "ether" porten din. Samtidig så finnes det ingen drivere for nettverkskort for windows ME tilgjengelig hos toshiba. Det kan derfor hende at maskinen ble produsert med et "oppgradert" chassi rundt, for å spare kostnader ved tilvirkning. Jeg vil derfor anta at maskinen din ikke har noe nettverkskort, og at du derfor bør lete etter et pcmcia kort:) Lenke til kommentar
bLoOdFiSh Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Det eg var redd for :/ Dårlig med drivere generelt til denne maskina, burde det ikkje vert lagt ut drivere for xp? finner ingenting der. Endret 26. mars 2006 av bLoOdFiSh Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Vel, for eldre maskiner så er det brått ikke like nødvendig å oppdatere drivere hele tiden. Og innebygget i Windows XP finnes det som oftest mange generiske drivere, som passer til f. eks. skjermkortet på laptoppen din. Det gjelder bare å prøve å installere XP for så å se hvilke drivere du mangler. De skal det nok alltids la seg gjøre å få tak i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå