Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lav Hastighet i forhold til oppgitt.

Anbefalte innlegg

vel, vi sitter med NGT sitt 20mb linje, får egentli bare 7 mb.. men er ikke det som er problemet..

jeg har veldig lav hastighet i nedlasting, og den har bare synket di siste dagene.. skjønner ikke hva det kan være.. vi er 2 stk koblet på nettverket. begge bruker Azureus. og har cirka samme hastighet.. har ikke NAT-feil, og alle brannmurer er deaktivert eller bypassed av azureus.. men jeg skjønner ikke hvorfor alle torents jeg har suger i DL speed. særlig torents som har flere tusen delere og et par tusen Seeders..

post-81425-1143401963_thumb.jpg

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at modemet ditt synkroniserer linjen til 8mbit kan ha flere årsaker.

Enten så har du for dårlig kobberkvalitet, for lang linjelengde, modemet er defekt, NGT har gjort en feil og satt linja di til G.DMT isteden for adsl2 etc.

Sjekk linjelengden din først, test så med et annet modem og se om det synkroniserer linjen din til noe annet.

Hva gjelder torrents så skal du vite at torrents er i utgangspunktet en veldig dårlig protokoll for ADSL linjer. Den krever enormt mange aktive sessions, og følgelig vil den lett fylle opp alle ledige NAT-porter i routeren. Nå har ikke jeg vært så mye borti

Speedtouch modemer, men det er sikkert mange andre som sliter med dette/har

lagt ut workarounds på nettet.

Google er din venn:)

Lenke til kommentar

Er ikke rart du får dårlig nedlastningshastighet, for det første bruker du en public tracker og for det andre så har du strupet UL til 8kb\s (sett den til 86kb\s)

Torrent fungerer sånn at hvis du f.eks. uploader til A så vil somoftest A takke deg for uploaden ved å uploade til deg!

Btw. Husket å åpne portene i routern som Azureus trenger?

Lenke til kommentar
Er ikke rart du får dårlig nedlastningshastighet, for det første bruker du en public tracker og for det andre så har du strupet UL til 8kb\s (sett den til 86kb\s)

Torrent fungerer sånn at hvis du f.eks. uploader til A så vil somoftest A takke deg for uploaden ved å uploade til deg!

Btw. Husket å åpne portene i routern som Azureus trenger?

5816710[/snapback]

ja, jeg har husket å åpne portene.. jau, setter jeg upload speed over 40kb\s går nettet veeeeldig tregt.. har hatt den på 8 kb\s på grunn a vwow spilling.. får over 500ms hvis jeg har høgere speed. og jeg skjønner jo forholden med UL og DL, men det har ikke påvirket meg tidligere..

Lenke til kommentar
http://adsl.no/ < gå dit å skriv inn telefonnummeret ditt. Da vil du få oppgitt linjelengda di. Så kan du bare sammenligne linjelengda med den hastighets-tabellen NGT har på siden sin.

http://hastighet.tk er en side med flere linje-testere.  Banetele sin test er veldig grei

5816444[/snapback]

Les den en gang til. Sjekk linjelengde der, og ta f.eks en tptest.

5817180[/snapback]

vel, ligger 1934 meter ifra boksen.. såe, var det jeg antok.. ca et par KM.. :p

tptest?

pinget modemet.. fikk 1 ms i respons.. sitter med modemet ca 20cm ifra pc`en :p

Lenke til kommentar

bare Hijacker denne tråden litt... ;)

Er ca 2100m ifra vår sentral her, og da jeg sjekket adsl.no så stod det at jeg kunne få opp til 6Mbit-linje, greit nok det. Men det jeg egentlig lurer på, er det noen som har erfaring med å være så pass langt ifra sentralen og har valgt en slik linje, og att på til får tilnærmet full guffe igjennom linja?

Tenker bare litt på om jeg vil få full fart på linja eller ei, hvis det viser seg at man ikke får det så er det liksom ikke noe vits i å bestille den kjappeste...

Frankie

Lenke til kommentar
TpTest

@frank_jarle : Og når det gjelder 2100m så vil du om du har tilsvarende linjekvalitet som meg få rundt  13Mb+ så va som lønner seg er opp til deg .

5818301[/snapback]

fikkk 5.3 mb.. så e rnok ikke der problemet ligger.. hmm.. lurer på om azureus kanskje suger i nedlasting? :p

Lenke til kommentar
TpTest

@frank_jarle : Og når det gjelder 2100m så vil du om du har tilsvarende linjekvalitet som meg få rundt  13Mb+ så va som lønner seg er opp til deg .

5818301[/snapback]

fikkk 5.3 mb.. så e rnok ikke der problemet ligger.. hmm.. lurer på om azureus kanskje suger i nedlasting? :p

5818448[/snapback]

Har du sjekka om Azureus må stillast inn for å kunne oppnå dei hastighetane?

Lenke til kommentar
TpTest

5818301[/snapback]

5818448[/snapback]

Har du sjekka om Azureus må stillast inn for å kunne oppnå dei hastighetane?

5818765[/snapback]

skjønner ikke helt hva du mener?

Lenke til kommentar

Beste BitTorrent-klienten eg har prøvd er uTorrent, absolutt verdt eit forsøk. DC++ er ganske bra, men du har ikkje samme mulighet for nedlasting frå fleire brukarar samtidig og er derfor avhengig av ganske god upload frå kvar person.

uTorrent

Options -> Preferences -> Advanced Options

change diskio.write_queue_size to 8 times your download speed (and no lower than 1000) in kilobytes.

uTorrent skal visstnok ha problemer med høg hastighet med default innstillingar, så følg anvisningen eg siterte.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Beste BitTorrent-klienten eg har prøvd er uTorrent, absolutt verdt eit forsøk. DC++ er ganske bra, men du har ikkje samme mulighet for nedlasting frå fleire brukarar samtidig og er derfor avhengig av ganske god upload frå kvar person.

uTorrent

Options -> Preferences -> Advanced Options

change diskio.write_queue_size to 8 times your download speed (and no lower than 1000) in kilobytes.

uTorrent skal visstnok ha problemer med høg hastighet med default innstillingar, så følg anvisningen eg siterte.

5819267[/snapback]

Får å få maks hastighet på uTorrent kan du ta en titt på den siden her http://ut-settings.go.pl/. Men tviler på at det er torrentprogrammet som er problemet. Enten takler ikke noe av utstyre ditt bittorent trafikk eller så har torrenten lav fart (få seeder/mange leechere)

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
TpTest

5818301[/snapback]

Utifra det du skriver så anslår jeg at du også ligger rundt 2000m ifra sentralen din, og har en god linje kvalitet, dermed får god linjehastighet? Forstod jeg deg riktig nå?

Men du skriver 13Mb+ har du en 20Mb ADSL2+ linje?

Det er egentlig den delen der jeg grubler litt på, hvor bra er egentlig den linja jeg har, er linja såpass bra at jeg kan dra den opp i f.eks 6Mbit

Frankie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...