Gå til innhold

Stillegående laptop med bra batterilevetid?

Anbefalte innlegg

Er nesten så jeg går for Acer maskinen nå... eller i det minste legger frem et forslag om denne for foreldrene mine. Med mindre andre har synspunkter mot maskinen eller andre forslag?

Jada-jada: Hvordan er batterilevetiden?

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller hva med denne som ble anbefalt i en annen tråd? Litt mer penger, men noe bedre spesifikasjoner, blant annet 1024MB minne (Acer'en har 512MB).

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...703&plid=63703#

5829173[/snapback]

Du ville ha en stillegående maskin og det har jeg anbefalt deg...

Denne har en helt annen prosessor AMD Turion og er ikke så stillegående samt du ikke kan bruke programmet jeg har anbefalt da dette bare passer kun maskiner med Intel Pentium M Centrino prosessorer...

Den har mer ram men mye tregere harddisk 4200RPM kontra 5400RPM som sitter i Acer maskinen, og batteritiden på Acer maskinen er det vel nesten ingen som slår 5,18 timer mål av meg selv ved vanlig surfing...

512MB ram holder til alt jeg gjør med denne maskinen, men du kan oppgradere opp til 2024MB evt senere så da blir opp til deg selv vilken maskin du velger...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Rotasjonshastigheten sier ingenting om hvor mye harddisken bråker. Man kan ha en harddisk på 7200 rpm som bråker mindre enn en på 4200 rpm. Bare se på denne testen.

5817172[/snapback]

Ingenting å si er vel en overdrivelse? Det er jo lettere å lage en stillere disk om den roterer sakte. Dessuten er ikke akkurat en gjeng folk som hører på ting og sier low eller medium en klippesolid test.

AtW

5819087[/snapback]

Nei, testen er kanskje ikke helt objektiv. Men hvis man ser på resultatene, så ser man at det ikke er gitt at en 4200 rpm disk bråker mindre enn en 7200 rpm disk. Så hvis man bare ser på rotasjonshastigheten til en vilkårlig disk, så har man ikke noe grunnlag til å si om den vil være stille eller ikke hvis man legger til grunn resultatet fra denne testen.

Lenke til kommentar

Afseth, ser jeg skulle brukt søk funksjonen før jeg opprettet enda en "jeg skal kjøpe bærbar til mine foreldre" tråd. Les her...

Dine foreldre har akkurat samme "krav" som mine hehe.

Har du endt opp med den Acer maskinen ?

En ting jeg tenkte på med de to siste alernative du har endt opp med. Begge har 15'4 WIDEscreen skjerm. Er dette et bevisst valg ? Jeg fikk mine foreldre til å surfe og bruke to forskjellige pc'er, en gammel hp med vanlig skjerm og en nyere Tundra med widescreen. Widescreen skjermen appellerte ikke til mine foreldre vertfall, dei meinte dei "såg" for lite av nettsiden på widescreen skjermen. Fordi skjermen er "lavere" altså ikke like høg som en vanlig 15skjerm, i tillegg blei det "så stor marg" til høgre på widescreen skjermen i forhold til vanlig skjerm.

Jeg kan tildels være enig med dem, eneste fordelen med widescreen er vel under filmavspilling - eller ?

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar

Hei Fre_ZZe. Mine foreldre har fått vite fra Telenor at de nå allikevel ikke kan få levert ADSL der de bor og har skrinlagt planene om datamaskin. En sjekk på tlfnummeret for ikke så lenge siden ga de grønt lys... når vi nå sjekker får vi vite at de ligger for langt unna sentralen. Derfor sjekket vi også NGT, med samme svar. Men så lenge Telenor ikke kan levere, kan vel ingen det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...