ingensin Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg lurer på hvordan man skal bruke neopren? Hvordan fester man det? Er det noen som har en beskrivelse av hvordan dette gjøres? Trenger man neopren når man ikke har peltier? Mr C Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 21:41, skrev ingensin:Trenger man neopren når man ikke har peltier?Mr C Nei Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Jeg skal ha radiator ute, når vannet blir kaldere en inne temp. blir det kondens på kjøleren ?!? Hva skal jeg gjøre, skal jeg bruke neopren eller silikon, pakke inne kjølern eller smøre silikon rundt på allt hardware ? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Det blir kondens på alle deler som holder en temperatur under romtemperatur, vel å merke ved en gitt luftfuktighet ( kan regnes ut ). Alle delene dine som blir kaldere enn romtemp. må isoleres, det er to grunner for det: 1. Systemet ditt opptar mindre termisk energi fra omgivelsene, dermed blir ikke vanntemp. høyere enn nødvendig. 2. Systemet ditt blir beskyttet mot kondens, som skader følsome elektronikk komponenter. Isolasjon er enklest ved bruk av skumgummi, eller neoprengummi(porøs) som noen kaller det.. Siden neoprengummien er porøs, så vil en gassutveksling foregå inni den,noe som fører til kondens når gassen (luft) når kalde flater. Det er derfor du trenger en dampsperre, denne hindrer ny luft å sige inn i de porøse delene av isolasjonen og skape kondens. Den mekaniske oppbygningen er altså slik: prosessor, skumgummi rundt prosessor og tilslutt en tynt lag med silikon eller lign. rundt skumgummi som er gasstett. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå