Gå til innhold

windows media center og theatrix 550 :/

Anbefalte innlegg

har problemer med å få disse to til å fungere sammen.

har lagt inn media center norsk. kjører veiviser og alt skal være på nett, han finner kanaler men når jeg skal se tv ("live tv") så får jeg forskjellige feilmeldinger.

Første gang fikk jeg beskjed om at det var dekoderfeil ,at dekoderen ikke var installert. så jeg dobbelsjekka driveren (ved å legge den inn på nytt) og samme feil (brukte driveren til mce).

Samme feilmelding, så jeg testa om det var noe galt med tv-kortet med å bruke power cinema. det funka fint som bare det. så testa jeg å kjøre powercinema samtidig som jeg ba media center om å vise live tv. det snedige som skjedde da var at media center fikk skiftet kanal til tv i power cinema (til mce's kanal nr 1), men fikk ikke til å vise bildet, og skyldte på at et annet program brukte dekoderen. jeg avslutta power cinema og prøvde igjen i media center, da var feilmedlingen den samme som før, dekoderfeil.

wth?

funker sapphire theatrix med windoze mce?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

jeg er 100% sikker på at det funker, men nå funker det ikke til meg heller, har samma problem som deg, innstallerte systemet på nytt med nytt HK p.g.a det gamle gikk i stykker, når får jeg bare dekoder feil i media center, selv om jeg har innstallert den nyeste drivern, det som er merkelig er at det funker ypperlig i power cinema mens i WME finner den kanalene, men det kommer bare at det er dekoder feil, noen som har peil på hva som kan være årsaken?

Lenke til kommentar

ja ass, hørte med en på jobben og han sa at det muligens kunne være skjermkort, jeg bruker onboard skjermkort p.g.a det ikke er noen agp elr pci-e plass på kortet, han hadde iallfall opplevdt det før, så jeg veit ikke ass..noen som har forslag til hva som kan gjøres for å få det til å funke, det funker jo bra i power cinema.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...