Fatboy Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hei Eg trur hovedkortet mitt har tatt kvelden, og vurderer derfor å kjøpe dette: MSI K8N NEO2-FX,nForce3 250Gb Eg har ikkje diskettstasjon, så det er litt viktig for meg at eg kan installere XP på en sata disk uten å ha drivare på diskett. Stemmer det at nforce3 250gb har native sata kontrollera slik at eg slepp drivera? Eller er det berre noken hovedkort som har det slik... Kjetil Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Forresten noken som veit om Nforce3 250 ultra har native støtte for sata? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Nforce3 skal ha native støtte for sata ja, ihvertfall det kortet jeg hadde sist.. Hvorfor skal du ha nforce3? Nforce 4 vil da være et bedre valg nå... Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Har AGP skjermkort, og NF4 er vel berre pci-e trudde eg Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hvilket skjermkort har du? Om det er et billigkort ville jeg prioroitert å kommet meg over på pci-e... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 De to SATA-portene som står nærmeste prosessorsokkelen er native SATA = ingen drivere. De to som står nede ved resten av IDE-koblinger er ofte SIlicon Image-kontrollerer = trenger driver, og F6-styr. Altså, koble til din harddisk nærmeste prosessoren, så skal du slippe drivertull. Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 På mitt K8N Neo2 Platinum bruker jeg S-ATA nr 1. Det er den til høyre nede i hjørnet av HK. Da trenger jeg ikke installere drivere for å få disken til å virke. Regner med det er likt på det kortet du linker til. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Har et 6600gt kort. Det er godt nok i massevis til mitt bruk ei stund til framover.. Har kjøpt HK no, så får eg sjå om eg får ting til å virke igjen... Godt å høre at neo2 platinum fungerer bra med installasjon på sata.. slikt kort eg har kjøpt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå