riktig Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg var tidlig oppe og ute med kamera forleden dag, og tok litt bilder av lokale bygninger. Bestemte meg for å plukke ut dette og lage en s/h-versjon av det. Resultatet ser man her. Kom gjerne med tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Flotte kontraster, og den lille biten av himmel man får med seg er flott. Jeg vet ikke helt hva jeg syntes om at den bygningen helt til venstre er litt skjev, men bildet er flott. Lenke til kommentar
Hykleren Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 synd at billedet er lidt udbrændt i venstre side, og at der er sådan nogle små støjende ting (især i venstre side, mange tilfældige linjer). ellers godt billede, himlen er god. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg synes det litt utbrendte bygget til venstre skaper en slags ballanse i bildet. I og med at kontrastene er så ekstreme, så er det ingen naturalistisk tolkning av bymiljø. Jeg synes at det ubarmhjertige med byen kommer godt frem i dette bildet. Jeg vet ikke om det lå noen baktanker bak det, men noen får kanskje lyst til å flytte til mer rurale strøk når de ser slikt. Fint utført, uansett. Lenke til kommentar
ferik Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg synes det var litt ubalanse i bildet, veldig mye til høyre for bildet. Det PMnormal sier at utrendte bygget til venstre skaper en slags balanse, synes jeg stemmer til en viss grad, men ikke nokk... Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Joda, det får meg også til å være glad fordi jeg kom meg vekk fra Oslo for mange år siden Det som plager meg er at kameraet er holdt litt på skakke. Greit nok at det er vippet litt opp, men det er samtidig rotert litt slik at vertikale linjer i høyre kant er nesten helt vertikale, mens de heller mye innover på venstres side. Hadde det vært holdt rett hadde linjene på høyre kant også skrådd innover. Enten rett det opp, eller gjør det skikkelig skjeivt... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Takk for tilbakemeldinger. Jeg valgte å gjøre det så skjevt og ubalansert med vilje. Hvorvidt det ble vellykket kommer vel litt an på øyet som ser, og hvilke regler/regelbrudd man vurderer etter. Tanken var at det skulle være hardt og solid, men samtidig i ubalanse. Høyresiden er veldig tung. Har også fjernet to av fargekanalene for å få himmelen så mørk. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 For meg er bildet utydelig, i den forstand at det ikke kommer klart frem at det er gjort skjeivt med vilje, fordi det er så lite at det umiddelbart ser ut som at kameraet bare har blitt holdt litt skjeivt av vanvare. Litt for forsiktig, med andre ord. Men det er altså mine øyne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå