Rivers Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Var ute å kjørte i går da jeg la merke til noe som lignet en regnbue rett over horisonten. Kjørte til en plass med bedre utsikt og så at sola hadde en "solbue" rundt hele seg. Fargene var tydligest rett til høyre og venstre for solen. Bildet er ikke ordentlig behandlet Jeg kan ikke huske å ha sett noe slikt tidligere... Lenke til kommentar
reds Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Pent, men du kan nok gjøre noe med den svarte priken til venstre i bildet! Med litt småfiksing blir dette bra! Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Fenomenet kalles Halo Lenke til kommentar
Hykleren Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 fedt billede, kan godt lide spejlingerne, fedt fænomen. men ja, den lille prik skal fjernes. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Som sagt, så er det en halo. Det betyr at det kommer til å regne/snø.. Og det stemmer vel ganske bra. Snør her nå ihvertfall. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Stilig bilde da! Eller, stilig "fenomen" eller hva man skal si! Lenke til kommentar
Unstable Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Er enig med Marius, det med den tingen (prikken) på venstre side av bildet. Trekker litt av oppmerkomheten i bildet og ødelegger helheten. Det er fort gjort å fikse det i Photoshop. Ellers så er bildet ganske fin, spessielt det "Halo" effekten. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Det var et sjeldent flott halo-bilde. Skulle ønske du hadde snudd kameraet og tatt et bilde i høydeformat også for å få med hele refleksjonen i vannet. Eventuelt brukt en mindre brennvidde. Halo dannes av sollysets brytning i iskrystallene i et skylag. Dette er i dette tilfellet kombinert med et opptrekk av trådformete meie-skyer som peker i retning av lavtrykkets senter, noe som bærer bud om kommende nedbør, men ses også gjennom slørskyer når de ikke danner opptrekk av et lavtrykk. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Takk for tilbakemeldingene I dette tilfellet vil jeg karakterisere meg som en heldig fotograf fremfor dyktig fotograf! Innen jeg var ferdig å "dokumentere" fenomenet så var haloen ikke like tydelig lenger og muligheten for å ta et virkelig flott bilde var sterkt redusert Skulle ønske du hadde snudd kameraet og tatt et bilde i høydeformat også for å få med hele refleksjonen i vannet.5832230[/snapback] Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Haloen er virkelig flott den, men jeg ble enda mer glad for å se at Futurama gjenoppstår. Takk for info, Rivers Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Kult at du fikk tatt bilde av et sånt fenomen, dette har jeg aldri sett før. Jeg syns de siste bildene er mye bedre enn det første, særlig det første av de siste.. ja, det ble jo meningsfullt. Dette kunne vært fett å lagd et panorama av. Tenk på det neste gang du er ute med kamera og ser en sånn halo. Dette ser man jo hver dag, ikke sant? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Dette ser man jo hver dag, ikke sant? 5835470[/snapback] Jepp! Her ute flyr det stadig vekk ufo-er forbi huset, det er et fantastisk nordlys hver kveld og total solformørkelse en gang i uka (måneformørkelse kun hver 14. dag). :!: Det er mye man ikke tenker på før etterpå når man kommer over et tidsbegrenset motiv som dette. Heldigvis kunne jeg ta bilde av det siden jeg har med meg kamera stort sett over alt for tiden. Har jo tross alt brukt 12000kr på utstyret. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Alltid lett å være etterpåklok. Menneskets hjerne er dessverre ikke stand til å vurdere ALLE muligheter der og da, men jeg syns resultatet ble bra uansett. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Takk for de nye bildene. Jeg er sjelden glad i høydeformat, mitt eget syn går også i breddeformat. Slutter meg til SirMaximus her, en fordel å dekke området som er interessant med flere eksponeringer, for deretter å flette sammen som panorama. Da blir høydeformatet veldig bra. En god vidvinkel vil også gjøre nytten. Liker fremdeles det første bildet best, veldig bra fotografi. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Likte dette best: http://img.photobucket.com/albums/v521/Sky...o/IMG_2793s.jpg Nydelig utsnitt, nydelig refleksjon, fargene kunne vært skarpere her og der og tonet litt ned. Kanskje bare litt lavere gamma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå