Smork Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hei. Jeg lurer bare på om det går ant å få DMZ på flere enn èn pc ? Altså, å lure den elns ? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Nei, ikke uten flere IP-adresser. Endret 26. mars 2006 av jonepet Lenke til kommentar
Smork Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Vist jeg har forstått rett mener du at ISP'en (levrandøren) skal dele ut flere ip adresser for at jeg skal kunne bruke DMZ på flere pc'er ? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hva mener du med "å lure elns"? Hva er det du ønsker å oppnå? Kent Lenke til kommentar
speaker Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 elns = eller noe sånt.... kansje Lenke til kommentar
audhage Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hei Du har antakelig en Linksys-ruter og har flere maskiner på nettverket som du gjerne vil at skal benytte seg av ruterens DMZ-funskjon (alle porter åpne og ingen sikkerhet)? Du vil slippe og konfigurere alle porter og IP'er manuelt? Kan det stemme? Jeg vet ikke svaret, jeg har lurt på det samme selv, men jeg skrev dette for at andre skulle forstå hva du mente. Om det var det du mente da Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Smork Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg har en D-Link router som støtter DMZ.. Det er bare jeg og ingen andre på nettverket som kan laste ned fra DC og spille på online spill som Counter-Strike. Ingen andre :/ Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Går nok kun å sette en pc i DMZ. Dette er forbandelsen i IPv4, (for få adresser,) så vi bruker NAT for å lure systemet, men det funker ikke når vi skal ha åpene porter osv. Få oss over på IPv6 lit fort, så vi alle kan få offentlige IP til alt av utstyr! Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Tjah, akkurat derfor skal dere slutte å bruke NAT, og heller se til å bruke opp alle IPr som er tilgjengelige:) Kun på den måten kan man trigge evolusjonen:) Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 "elns", eller noe sånt, faen har blitt for gammel jeg. Kent Lenke til kommentar
px Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Installer ipcop eller noe lignende på en gammmel pc med 2 nettverkskort og sett den i DMZ hos ruteren. Sett så alle pcene som skal i DMZ med ipcop-pcen som gateway. Jeg antar at du vet hva du gjør mtp sikkerhet... Eller bare erstatt ruteren med en pc med ipcop og 4 nettkort, funker veldig bra. Endret 27. mars 2006 av px Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå