Gå til innhold

Dykk i arkivet fra min side

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sjekke etter i arkivet om det er noen gamle bilder jeg selv er fornøyd med, og som går ann å legge ut her. Kom da opp med dette bildet.

Bildet er vel tatt i januar/februar, og er fra Hardangervidda tidlig om morgen. Selv liker jeg bildet fordi det blir en kontrast med lyset og skyggene i bildet, der skyggene rår, men lyset har en sentral plass.

Bildet har fått en kjapp tur innom Photoshop, men det ble med det. Gjort de lyse fargene litt klarere, og brukt unsharp mask. I ettertid har jeg tenkt på om jeg kanskje skulle ha kuttet bildet litt. Kanskje litt for mye luft i skyggene?

Uansett, jeg er fornøyd med dette bildet :)

Edit: Hadde litt problemer med å få lastet opp bildet!

post-39493-1143394810_thumb.jpg

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger ut et nytt bilde, siden ingen har svart enda.

Dette bildet tok jeg ett par uker etter det forrige. Dette er tatt i Budalen, på Geilo.

Denne dagen blåste det så ekstremt mye, at det var nesten umulig å gå på ski, noe som medførte en kort skitur.

Personen var bare en tilfeldig person som gikk forbi i det øyeblikk. Jeg vet ikke hvem det er.

Jeg er selv veldig fornøyd med himmelen på dette bildet.

Kritikk? :)

post-39493-1143482911_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det siste bildet er i utgangspunktet et standard Kvikk Lunch og appelsin-bilde, men lyset i horisonten får det til å se ut som om det er ufo som har landet bak fjellene, og ikke solen. Ikke særlig spennende, men det fikk meg i alle fall til å fantasere litt.

Soloppgangen (?) synes jeg faktisk var fin. Jeg vet ikke helt hva det er, men det har en så minimalistisk karakter at jeg synes det fungerer. Det har en grei følelse av 3D, grunnet de små knausene i blåningen. Heller ikke spennende, men ikke helt dusinvare likevel. Burde du croppet? Jeg synes kanskje bildet hadde tjent på å følge tredjedelsregelen denne gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...