kallenor Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg har en PC med specs: AMD Athlon XP 2800+ 2.083Ghz Barton Leadtek GeForce FX5700 skjermkort Corsair 1GB PC3200C2 XMS minne 120GB Samsung harddisk EPoX 8RDA3+ hovedkort 400W strømforsyning Jeg fikk blåskjerm i windows, og returnerte minnet til komplett. Så fikk jeg nytt minne. Det virker som om maskinen kjører stabilt, uten problemer, når jeg kjører med 100Mhz i bus, men da er busshastigheten kun 1250Ghz, altså ganske treg. Jeg har prøvd å endre buss til 166Mhz(som den skal være).Da gjenkjenner PC'en at det er en AMD Athlon XP 2800+ i BIOS. Men når jeg kjører med 166Mhz i buss, så opplever jeg ulike problemer. 1. Etter å ha start opp maskinen, og vært i windows noen minutter, så restarter plutselig maskinen av seg selv. 2. Maskinen fryser, selv på enkle arbeidsoppgaver. (Er det noen som har noe forslag. jeg har jo nettopp fått nytt minne, så jeg regner kanskje med at det ikke skal være feil på det igjen. ) Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Kanskje du har fått en VIRUS? Har hatt slike problemer selv for ett år siden. Norton hjapt meg.. Hvis ikke det - sjekk skjermkortet og prosessor. Lenke til kommentar
kallenor Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Har formattert hele systemet på nytt. Når jeg kjører anti-virus, så finner den heller ikke noe. Jeg har sett over skjermkortet. Prossesoren ser også ut til å være i orden. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Faren hadde samme problemet med sin Packard Bell, som han kjøpt hos helkjøp, og pc'n fryset hele tiden. Då han va litt sinna - så gikk han rett t butikken og byttet ut mot en ny maskin. Og den fungerer godt nu. Hvis du kjøpt hele maskinen på et ellet annet sted så kan du bytt den vell. Men jeg foreslår at det ER enten skjermkortet eller prosessor som gjør det. Spør helst spesialister. Eller gå til helkjøp og spør dem ka kan vær årsaken. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hei! Prøv Ultimate Boot CD, den har diagnoseprogram, antivirusprogram og mye mer. Sjekk ivertfall cpu, minne og harddisk. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå