Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tror NGT-routeren (Zyxel) ikke takler opplasting

Anbefalte innlegg

Les denne jeg posta for litt siden.

Har problemer med at routeren min gir den beskjeden når jeg starter opplasting eller har lastet opp for fullt over lengere tid har jeg funnet ut etter litt testing.

Ringte NextGenTel og kom igjennom til slutt. De sa de kunne sette ned linja mi (3500/700) for de mente at linja mi kanskje ikke tålte den raske hastigheten (Hadde før Telenor 1500/200 med 0 problem på 3 år). Nå har det seg slik at naboen min har nøyaktig lik linje og vi har sjekket med kapaks og ser at vi går på samme sentralen (ca 1300 meter unna oss begge da han bor 70 meter fra meg).

Han har en Netopia router som ngt sendte ut i gode gamle dager, mens jeg har fått en Zyxel 600-series med et webgrensesnitt som jeg slettes ikke har behov for men det er vel slik at det skal være mer brukervennlig.

Jeg spurte de om jeg kunne få en ny router men det sa teknikker at ikke lot seg gjøre for da ville ikke routeren stemme overens med deres systemer, men det er da bare å konfigurere en og sende ut? Håper noen har peiling på dette eller kanskje har en netopia router jeg kan få kjøpe :) Vil få klargjort om det er routeren som er problemet.

Takker hjertligst for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

700 Kbit/s er smertegrensen for hva ADSL kan takle uten større mirakler, dersom du har litt støy på linja.

Routerbytte kan hjelpe, jeg hadde selv en SHDSL router som ikke fant linja på liv og død, og som kun klarte 150 kbit stablilt. Fikk en Cicso-router i stedet, og har aldri hatt noe problem.

Zyxel er bra saker, men som sagt, 700 kbit nærmer seg smertegrensen for hele teknologien.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...