Tart Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 [Hehe... som forbruker har jeg ikke noe problem med Chess (unntatt at de påstår å være Norges billigste operatør, noe de IKKE er... ref www.telepriser.no) Men som forhandler har jeg et voksende problem med at Chess ikke forklarer kundene sine hvilke ulemper det er å ha Chess-abonnement, nemlig at du ikke kan gå til en forhandler og få hjelp. Begynner å bli ganske lei av at Chess-kunder blir sure fordi jeg ikke har telefoner å selge til dem for 1 krone ;-) Sitat: "Jammen Chess er jo NetCom!!" - Nei, det er det ikke. -snubbel 5816897[/snapback] Hehe jeg skjønner greia. Jeg får vel bare vente til kundeservice'n åpner i morgen tidlig. Æsj skulle ha sendt noen mms'er nå jeg. Lenke til kommentar
Alcon Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Etter at jeg fikk nytt simkort fikk jeg en melding hvor det stod at de skulle sende mms og wap instillinger på melding og at jeg måtte lagre de. Jeg fikk de, lagret de, og alt funka. Jeg har ennå ikke funnet meg noe abonnement som passer meg bedre enn chess. Endret 28. mars 2006 av Alcon Lenke til kommentar
Tart Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Nå har jeg fått det til å funke. Løsningen var rett og slett å laste ned innstillingene fra netcom sine sider. Så nå er alt oppe og går igjen =) Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Hei Det der var neimen ingen dårlig ide, men jeg prøvde jeg men den gang ei det funka ikke det heller 5816602[/snapback] ...som skrevet over, GPRS/MMS-tjenesten i abonnementet ditt må reaktiveres. Ring eller mail kundeservice. -snubbel 5816623[/snapback] Hei. Jeg har akkurat samme problemet som Tart beskrev. Mottok nytt Chess-simkort med netcom-dekning. Etter installasjon av simkortet i min Samsung D600E har jeg installert innstillingene for wap og mms. Men etter at jeg installerte det nye sim-kortet, forsvant ikonet på "desktop'en" om at Edge var tilgjengelig, til tross for at jeg har stilt inn med de nye innstillingene. Når jeg forsøker å gå online med WAP, får jeg følgende beskjed: "Nettverk ikke tilgjengelig". MMS fungerer heller ikke. Jeg har to ganger via telefon bedt Chess kundeservice om å reaktivere GPRS-tjenesten for mitt abonnement. De gjør det, og ber meg vente i 30 minutter før jeg slår av og på igjen telefonen. Men ingenting skjer.. Så jeg skjønner egentlig ikke helt hva som er galt. Kan noen bekrefte følgende innstillinger for Chess (netcom) wap og mms? WAP: Bærer: Bare GPRS Proxy: Aktiver --> GPRS-innstillinger: Proxy internettleverandør: 10.254.254.10 Proxy-port: 8080 APN: netcom Brukernavn: wap Passord: netcom MMS: Server URL: http://mms/ Proxy: Aktiver --> GPRS-innstillinger: IP-adresse: 193.209.134.133 Port: 80 APN: mms.netcom.no Brukernavn: mms Passord: netcom Endret 6. april 2006 av torsoli Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Du kan prøve å hente instillingene dine fra NetCom sin hjemmesiden, instillingene er nok like vil jeg anta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå