Gå til innhold

Chess + nytt sim + mms = problem


Anbefalte innlegg

Hei

 

For en tre dager siden så fikk jeg nytt sim kort fra chess (alle her vet sikkert hvorfor). Helt uproblematisk tenkte jeg og hadde ikke noen videre problemer med det helt til jeg skulle sette telefonen min (w900i) opp for mms og wap. Nå har jeg prøvd å få tilsendt instillingene automatisk fra chess og jeg har prøvd å sette opp manuelt, men jeg får fremdeles ikke noe gprs dekning, surfe på nett samt sende og motta mms kan jeg bare glemme. Noen som har noen fikse ideer?

 

(og ja jeg har restartet mobilen etter å ha installert innstillingene :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte å sende en mail men siden det er søndag så får jeg vel ikke svar på det før i morgen =) Så jeg tenkte å spørre her først. Men tviler på at det er noe jeg kan gjør selv da jeg mistenker sterkt at problemet rett og slett ligger hos chess.

Lenke til kommentar

Problemet løses visstnok ved å reaktivere MMS/GPRS-tjenesten i abonnementet. Det må gjøres manuelt, så man må kontakte kundeservice enten på mail eller telefon. Det tar tid med et så lite selskap som Chess, og de har jo heller ingen forhandlere man kan gå til for å få hjelp.

 

Hah!

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Hei

 

For en tre dager siden  så  fikk  jeg  nytt sim kort fra chess (alle her vet sikkert hvorfor).  Helt uproblematisk tenkte jeg  og hadde ikke noen videre problemer med det    helt  til jeg skulle  sette telefonen min (w900i) opp for  mms og wap.  Nå har jeg prøvd å få tilsendt instillingene automatisk  fra chess og jeg har prøvd å sette opp manuelt,  men jeg får fremdeles ikke noe gprs dekning, surfe på nett samt  sende og motta  mms  kan jeg bare  glemme.    Noen som har noen fikse ideer? 

 

(og ja  jeg har  restartet mobilen  etter å ha installert innstillingene :) )

5815132[/snapback]

Hei

Har du mulighet til å laste ned innstillingene fra SE sine sider da?Jeg har Nokia N70 og hadde en gang problemmer med å koble til internett innstillinger hentet fra Chess og hentet fra instillingene fra Nokia sine sider i stedet og da gikk det som en drøm.Samme gjorde jeg med de nye innstillingene,da jeg fikk det nye simkortet fra Chess for 14 dager siden

Lenke til kommentar

Hei

Har du mulighet til å laste ned innstillingene fra SE sine sider da?Jeg har Nokia N70 og hadde en gang problemmer med å koble til internett innstillinger hentet fra Chess og hentet fra instillingene fra Nokia sine sider i stedet og da gikk det som en drøm.Samme gjorde jeg med de nye innstillingene,da jeg fikk det nye simkortet fra Chess for 14 dager siden

5816415[/snapback]

 

 

Hei

 

Det der var neimen ingen dårlig ide, men jeg prøvde jeg men den gang ei det funka ikke det heller :(

Lenke til kommentar

Hei 

 

Det der var neimen ingen dårlig ide, men  jeg prøvde jeg  men  den gang ei  det funka  ikke det heller :(

5816602[/snapback]

 

...som skrevet over, GPRS/MMS-tjenesten i abonnementet ditt må reaktiveres. Ring eller mail kundeservice.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

De burde da tenkt på å ordne dette før de sendte ut nye sim kort. Synes dette var veldig på grensen til ganske så frekk arroganse fra deres side.

 

Helt greit at jeg får nytt sim kort med plass til 400 kontakter.

 

Helt ok at jeg må over på nettet til netcom.

 

Men at de ikke kan gjøre klart simkortene sine skikkelig før de sender det og tvinger meg til å bruke det , det er uakseptabelt synes jeg.

Lenke til kommentar

Chess fremstiller det som om hoverårsaken til at vi får nye SIM er at de er så mye bedre enn de gamle (i følge brevet). Det har jeg ingen tro på.

 

Fører jo til mange ulemper utenom dekningen. Som å legge inn alle instillinger på nytt, ny mobilsvarmelding, osv.

 

Synes de burde opptre litt mer rederlig.

 

"Du får nytt SIM fordi vi sparer masse penger på å ha dere hos Netcom"

 

eventuelt

"Du får nytt SIM fordi vi ikke får lov av telenor å bruke deres nett lenger".

 

Ærlighet varer lengst

Lenke til kommentar

Jepp... dette har skjedd med forbausende mange av Chess sine kunder. Det verste er at Chess Kundeservice har prestert å be sine kunder om å gå til en NetCom-forhandler for å få hjelp med oppsett av MMS/GPRS... Da blir det litt drøyt, synes jeg.

 

Si opp abonnementet, flytt til noen som er billigere og/eller bedre.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Jepp... dette har skjedd med forbausende mange av Chess sine kunder. Det verste er at Chess Kundeservice har prestert å be sine kunder om å gå til en NetCom-forhandler for å få hjelp med oppsett av MMS/GPRS... Da blir det litt drøyt, synes jeg.

 

Si opp abonnementet, flytt til noen som er billigere og/eller bedre.

 

-snubbel

5816751[/snapback]

 

Unnskyld meg men hva i all verden kan de gjøre hos en netcom forhandler som ikke kundeservice kan gjøre eller meg selv!?!?

 

Den der var ganske drøy ja!

Lenke til kommentar

De kan hjelpe med å slette gamle innstillinger for deg og fysisk trykke for deg på mobilen. Er ikke alle som får det til... Slik gjør jeg for de kundene som er hos en av "våre" operatører (Telenor, Netcom, Tele2).

Lenke til kommentar

Mye en forhandler kan gjøre, ofte kan det være vanskelig for en bruker å forstå hva kundeservice prøver å forklare, eller det kan være vanskelig for de på kundeservice å få kunden til å forstå.

 

Det hårreisende her er jo at Chess valgte å si fra seg ansvaret for SIN kunde og sende henne til en NetCom-forhandler... det er jo helt på trynet.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
De kan hjelpe med å slette gamle innstillinger for deg og fysisk trykke for deg på mobilen. Er ikke alle som får det til...  Slik gjør jeg for de kundene som er hos en av "våre" operatører (Telenor, Netcom, Tele2).

5816800[/snapback]

 

 

Ja det er jo sant. I slike tilfeller er faktisk det rådet fra kundeservice ganske bra.

 

Men uansett konklusjonen er kundeservice!

 

Og i brevet som fulgte med simkortet påstod de til og med at de skulle sende nye innstillinger samme dag. De så jeg aldri noe til derfor måtte jeg nå laste ned selv.

 

Og som vi alle har forstått av og til blir en sinna og frustrert argh

Lenke til kommentar
Mye en forhandler kan gjøre, ofte kan det være vanskelig for en bruker å forstå hva kundeservice prøver å forklare, eller det kan være vanskelig for de på kundeservice å få kunden til å forstå.

 

Det hårreisende her er jo at Chess valgte å si fra seg ansvaret for SIN kunde og sende henne til en NetCom-forhandler... det er jo helt på trynet.

 

-snubbel

5816812[/snapback]

 

 

Jeg føler ikke helt at du liker chess snubbel...?

 

Jeg er storfornøyd men dette var en liten ripe i lakken.

Lenke til kommentar
Jeg føler  ikke helt  at du  liker  chess  snubbel...?

 

Jeg er storfornøyd    men dette var en liten ripe i lakken.

5816847[/snapback]

 

Hehe... som forbruker har jeg ikke noe problem med Chess (unntatt at de påstår å være Norges billigste operatør, noe de IKKE er... ref www.telepriser.no) Men som forhandler har jeg et voksende problem med at Chess ikke forklarer kundene sine hvilke ulemper det er å ha Chess-abonnement, nemlig at du ikke kan gå til en forhandler og få hjelp. Begynner å bli ganske lei av at Chess-kunder blir sure fordi jeg ikke har telefoner å selge til dem for 1 krone ;-)

 

Sitat: "Jammen Chess er jo NetCom!!" - Nei, det er det ikke.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...