frikksol Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Jeg hadde WindowsXP MCE, men så fikk jeg tak i Vista Beta, og tenkte jeg ville prøve det... Det var ikke så lurt fordi dataen ble helt surrete så jeg valgte å installere MCE igjen, men da ville ikke Bios lenger finne DVDROMet mitt. DVDROMet bare blinker helt rabiat og det er bare noen få ganger det går ann å mate ut CDen og hvis jeg prøver å starte uten å prøve å boote fra CD får jeg bare meldingen "BOOT DISK FAILURE" eller "NTLDR IS MISSING" Hva kan være galt og hva må jeg i såfall gjøre? Litt Specs: HK: Asus A8n4E-Deluxe DVDROM: Nec ND-3550 HD: Maxtor Diamond MAx 80 eller 90 Gig På forhånd takk Endret 26. mars 2006 av frikksol Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Vel, du henviser til BOOT DISK FAILURE og NTLDR IS MISSING. Sistnevnte er rett og slett at NTLDR mangler, eller at den er korrupt. En reinstallasjon er å anbefale i dette tilfellet, for å få med eventuelle andre filer du mangler. Gjetter på at du får BOOT DISK FAILURE fordi den prøver å lese av DVD, ettersom den ikke får start på HD. Se over jumperinstillingene dine, og påse at kabler er koblet godt til. BIOS skal finne både HD og DVD. Når den finner disse, så kan du gå videre med feilmeldingene (evt. har de forsvunnet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå