djheaven Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hei. Jeg har for lenge siden prøvd å få lagt inn fedora core 4 på min bærbare. Men den gang ville det ikke la seg gjøre. Så,i går fikk jeg med meg at det var kommet ver5. Og lastet den ned. Så setter jeg den i bærbare,og gledet meg til å få prøve meg på nytt. Men nå, klikker jeg på linux snart. Satt i cd,og den starter opp. Den laster drivere,og der. Der kommer den første feil. Den gjenskjenner ikke skjermen på bærbare. Og når den har stått å øastet inn.Blir skjermen svart. bærbare går.får jeg kan gjøre valg i mørke. Men ser jeg ikke hva jegvelger. Er det noen som kan forklare meg hva som kan gjøres? Husk,jeg er ikke så drevet innen linux. Og har lyst å få dette til.. Eller er det kommet andre linux utgaver,som gir bedre støtte for bærbar? Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Problemet ditt er sannsynligvis ikke knyttet til det faktum at du bruker "bærbar" eller det faktum at du bruker "FC5". Skal noen kunne hjelpe deg må du gi litt mer opplysninger om hardware. Uansett er et godt utgangspunkt denne linken her http://www.linux-on-laptops.com/ Lenke til kommentar
djheaven Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Hei. Jeg har sett på den siden. Men opplysingene der er basert på en anne linux utgave. Og virker ikke med FC5. Mobile Intel® Centrino™ technology with Intel® Pentium® M 760 2.0GHz processor Intel® 915PM Express chipset Intel® PRO/Wireless 2200ABG (802.11a/b/g) 5.4" WSXGA+ TFT display 128MB ATI Radeon X700 100GB HDD 1024MB (2*512MB) DDRII 56Kbps modem wired LAN DVD-Super Multi Li-Ion battery Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Du kan jo altids prøve en text-mode install. Ev kansje litt leking med bios gjør trikset? Prøvd å kople til en ekstern skjerm? Lenke til kommentar
djheaven Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Hei igjen. Nå har ejg prøvd med frem å tilbake. Men nytter rett å slett ikke. Det med skjermen gikk fint,når jeg kjørte text modul. Men så kom da neste problem. Når den skal loade, kommer den til Starter udev,og låser seg helt der. Har funnet ut det har noe med HDD å gjøre,og må vist skrive om noe. Nei folkens. Dette gidder jeg ikke å kaste bort mer tid på. Men takk til dere som har prøvd å hjelpe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå