Gå til innhold

Har du stilt klokka i år?


reds

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En kamerat av meg var så glad for at det ville føles som å såve 1 time extra i natt..

Han ble litt småsur når jeg sa at det ble 1 time mindre søvn ja.. :!:

5815184[/snapback]

Hehe, en kamerat overnatta for to år siden og klarte å si følgende: «Ååh, det var deilig å sove en time lenger i natt, kjenner det skikkelig. Er ikke trøtt engang».

Ellers har jeg kommet en time for sent til konfirmantundervisning. :blush:

Lenke til kommentar
Sikkert et tett spørsmål. Men stiller hele verden klokken denne natten?

5818233[/snapback]

Nei, f eks her i USA stiller vi ikke før om et par uker.

Dette er jo såklart ulogisk, og jeg har aldri fått en god forklaring på hvorfor det er slik.

Endret av Serqevx
Lenke til kommentar
Nei, f eks her i USA stiller vi ikke før om et par uker.

Dette er jo såklart ulogisk, og jeg har aldri fått en god forklaring på hvorfor det er slik.

5818266[/snapback]

Sikkert samme grunn som hvorfor dere ikke bruker det metriske målesystem.

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar
Nei, f eks her i USA stiller vi ikke før om et par uker.

Dette er jo såklart ulogisk, og jeg har aldri fått en god forklaring på hvorfor det er slik.

5818266[/snapback]

Sikkert samme grunn som hvorfor dere ikke bruker det metriske målesystem.

5818547[/snapback]

 

De syns VI er skikkelig rare som bruker noe så sært som SI-enheter. Det er ikke bare lengder det går på (inches, feet og miles), men vekt (ounces og pounds), volum (fluid ounces, quarts og gallons) og temperatur (farenheit). Stress å lære seg å tenke i andre måleenheter, men det går bra :)

Lenke til kommentar
USA og Canada stiller klokken fram første søndag i april og tilbake siste søndag i oktober. Fra 2007 utvides sommertiden i USA og store deler av Canada med flere uker, fra andre søndag i mars til første søndag i november. Dermed blir nesten 8 måneder av året sommertid, og at det i 3 eller 4 uker i året vil være sommertid i Nord-Amerika, men ikke i Europa, mens Europa fram til 2006 har en uke mer sommertid (begynner en uke tidligere).

 

Hvilket vil si at vi ikke stiller klokka før neste helg... Måtte sjekke det på lørdag siden jeg skulle starte på jobb 7:30 søndag. Kjipt å stå opp en time for sent/tidlig.

 

Så nå er det 10 timer forskjell mellom meg og hjemme, istedet for 9 som det er vanligvis.

 

Jeg lurer på hvem som bestemmer dette med sommertid jeg? "Dere, vi skal ikke ha sommertid fra mars i stedet da?"

Lenke til kommentar

Faktisk har jeg ikke stilt vekkeklokka enda..

menne reste har jeg stilt gitt;P

Gjorde det før jeg sovna i går, var ikke langt i fra jeg glemte det... :S

Hadde lagt meg så plautselig tenkte jeg at jeg hadde glemt å stille klokka ;Phehe rett opp av senga det .. !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...