Gå til innhold

Nytt askjermkort til en 2,4ghz intel med 1gig ram.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jegh har en Pentium4 2,4ghz prosessor og 1gig ram (vet ikke merket). Maskinen er en Dell arbeidsstasjon og har agp inngang.

Jeg har nå ett radeon 9800pro ("all in wonder") og vil som naturlig er spille Oblivion samt noen titler jeg ikke har lov å nevne (betaer) :roll:

Har noen noe godt å si i denne sammenheng?

7800gs virker som overkill i forhold til prosessor etc., men jeg er ikke helt inne i feltet selv.

Jeg ønsker mest mulig ytelse i den gamle holken intill jeg oppgraderer for fult når Vista kommer til neste år. Pris er selvfølgelig også av betydning, men jeg har ikke klart å finne noen "skikkelig" dyre agp kort, heldigvis :)

Noen av de alternativene jeg har hørt mye fint om selv er X800, 6800gs og 7800gs, men jeg vet ikke så mye mer enn det...

Som ett bi-spørsmål må jeg jo også spørre om det faktisk er mye å hente innen agp fra mitt 9800pro, som jeg selv syns begynner å halte litt.

Takker så mye for all hjelp.

EDIT: Kortet skal bare vare ett år eller rundt omkring det, så om 6600gt holder for å spille på maks så lenge så trenger jeg selvsagt ikke mer.

Endret av unundindur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg ville ha gått for dette kortet.

Cpu'en kan bli ein liten flaskehals....

Ellers er dette kortet eit godt valg.

5814920[/snapback]

Takker, eg har hørt at x800gto klokker vilt, men eg har aldri klokka noe før, så om det ikke er svært enkelt vil eg holde meg unna det...

Ser fram til mer feedback, evt folk som bare er enig :)

Lenke til kommentar

hadde kjøpt 7800gs. Selv om du ville ha utnyttet det bedre med raskere prosessor, gjør jo det kortet en god jobb alene, og du får jo funksjonalitet/teknologiene som er i kortet. Er jo ikke akkurat treg den prosessoren, selv om det ikke er det nyeste på markedet. Er ihvertfall flere i "7800gs erfaringer" tråden med sempron prosessorer som er fornøyde.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...