Gå til innhold

Hvilket produktnummer er det for disse?

Anbefalte innlegg

Hei.

Kan noen være så vennlig å hjelpe meg å finne produktnummer på følgende (og kanskje hvor jeg kan få kjøpt det?):

1) Deksel, Ø58 (for å beskytte linsen på objektivet). Dette er ikke det svarte som følger med, men et slikt gjennomsiktig et. Trenger ikke annen funksjon enn å beskytte. Har hørt at man også får med polarisasjonsfilter?

2) Hard-case? Er ikke sikker på hva dette heter, men det er en slags kamera-veske som beskytter linse og hus.

Har Canon EOS 300D.

På forhånd TAKK!

mvh

stimas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Dette kalles filter, og fås kjøpt i allle fotobutikker, flere forskjellige merker også.

2: Hard case er bare en veske som er stiv. Her også finnes det et utall av produsenter og løsninger. Om du bare har original objektivet montert på kameraet, og du ikke skal sende det med fly osv, er en toploading bag helt glimrende.

Finnes i mange varianter og priser. Jeg anbefaler Lowepro, litt dyrere enn mange andre, men veldig god kvalitet. Lowepro har også hardcase av forskjellige typer.

Sjekk ut www.Lowepro.com

Lenke til kommentar

Det var det jeg tenkte, ja. Det er en beredskapsveske. Rart de er så uvanlige i dag, fordi de er jo ganske praktiske.

Om de fremdeles har slike til 300D, vet jeg ikke. Tror ikke de selger så mange av dem lenger, så når lageret er tomt kan det hende importøren ikke bryr seg om å bestille flere.

Takk for at du la ved den linken. Har vurdert å kjøpe en slik til min 20D.

Lenke til kommentar

Er ikke dette det samme som en snutebag? Jeg har en til mitt 300D, fulgte med kameraet da jeg kjøpte det. En tamrac zoom 14.

Denne skulle vel passe? Kanskje litt dyr men?

Edit: Var litt kjapp der, så at du skulle ha en med hardt skall... Er 20D så mye mindre enn et 300D da? Kan kanskje passe?

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Snutebag har egen reim, og er en del større. Beredskapsbag er noe som slutter tettere om kamera, og kun er beregnet på bruk sammen med en standardzoom. De er ganske uvanlige i dag, så jeg forstår forvirringen. Snutebag har jeg forresten, og jeg hater den.

I våre moderne dager så må bakstykket passe med knapper og display, så det er bare den modellen som hører til din modell som passer. Man løsner nemlig bare en knapp på baksiden, så vipper man av beskyttelsen. Den blir da hengende under kamera frem til du knepper den på igjen. Veldig praktisk, faktisk.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...