Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT router oppsett

Anbefalte innlegg

Siden NGT ikke klarer å levere router på dette tidspunktet, så fikk jeg låne meg et thompson 546i modem fra en kompis.

Snakket med kundeservice der de gir meg brukernavn og passord for oppkobling.

Lager så en PPPoE oppkobling på routern, men dette brukernavnet og passordet funker ikke. Får bare disconnected by user.

Leser da brukerveiledningen til NGT om oppkobling av router, der det står beskrevet at jeg skal via min pc gå til http://aktivering.nextgentel.no og aktivere routern.

Mitt spm blir da, hvordan kan jeg aktivere en router jeg engang ikke får kobla opp på deres nett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden NGT ikke klarer å levere router på dette tidspunktet, så fikk jeg låne meg et thompson 546i modem fra en kompis.

Snakket med kundeservice der de gir meg brukernavn og passord for oppkobling.

Lager så en PPPoE oppkobling på routern, men dette brukernavnet og passordet funker ikke. Får bare disconnected by user.

Leser da brukerveiledningen til NGT om oppkobling av router, der det står beskrevet at jeg skal via min pc gå til http://aktivering.nextgentel.no og aktivere routern.

Mitt spm blir da, hvordan kan jeg aktivere en router jeg engang ikke får kobla opp på deres nett?

5814081[/snapback]

Du skal ikke trenge å aktivere router'n, så lenge du får matet den med de rette opplysningene så skal du komme deg på nett uten problemer.

Jeg har ikke dette foran meg nå, kommer tilbake med mer info når jeg har det her.

Endret av norhawk
Lenke til kommentar

Hvis ruteren du lånte fra din kompis har ganske standard oppsett, kan du kjøre en av de innebygde wizardene for å opprette en oppkobling. På en typisk speedtouch kan du velge et template med f.eks. "Basic routed PPPoE" eller "Basic routed PPPoA"

Det skal fungere, jeg har testet det selv i praksis.

VPI og VCI skal som nevnt vanligvis være 1/32. Om du har PPPoA el. PPPoE må du finne ut selv. Hos NGT er PPPoA mest utbredt, men PPPoE forekommer også.

Lenke til kommentar
Hvis ruteren du lånte fra din kompis har ganske standard oppsett, kan du kjøre en av de innebygde wizardene for å opprette en oppkobling. På en typisk speedtouch kan du velge et template med f.eks. "Basic routed PPPoE" eller "Basic routed PPPoA"

Det skal fungere, jeg har testet det selv i praksis.

VPI og VCI skal som nevnt vanligvis være 1/32. Om du har PPPoA el. PPPoE må du finne ut selv. Hos NGT er PPPoA mest utbredt, men PPPoE forekommer også.

5814829[/snapback]

Jepp, kundeservice sa PPPoE til meg. Får bare prøve meg fram. Eneste jeg har inne på routern er General PPPoE. Resten er Telenor profiler siden dette modemet stammer fra telenor.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med akkurat det samme problemet med ett 3Com ADSL modem..

Ang. dette med PPPoE vs PPPoA er dette induviduelt for hver kunde. . Man kan også ha de fleste instillingene feil, og alikvell få kontakt med NGT (modemet skal SYNC'e)..

Du kan lese mer om det samme problemet her.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt ett Speedtouch 510i fra Telenor på min NGT linje uten problemer, som tidligere nevnt - når alle verdier er lagt inn riktig så var jeg på nett.

Mener å huske at det var en IP-adresse som var alfa - omega når jeg treplet med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...