Gå til innhold

Problemer med moddet xbox

dgballer

Anbefalte innlegg

Nettopp moddet av spillchip.com.

Alt funket kjempebra, helt til etter at den ble tranportert.

Nå får jeg ikke opp xbox media center eller noe som helst(ikke logo) når jeg prøver å starte den moddet.

Under oppstart(moddet) så får jeg bare svart skjerm...

Men vanlig oppstart(eject) ser ut til å funke fint.

Noen som vet hva som kan være årsaken?

Kan det være noe hardware feil, kanskje kabler eller kontakter ble løse under transport?

Takker for svar.

(har også sendt mail til spillchip)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er etter all sannsynlighet en løs ledning ja. Hva slags chip har du? Vet du hvilken versjon du har av xboxen? Hvis du har en 1.0-1.5 så er det egentlig kun d0-punktet som kan være løst(med unntak av 1.5 hvor en ekstra ledning fra ground til det ene "hullet" hvor pinheaderen er loddet på er nødvendig). Hvis du har 1.6 er det en 5-6 ekstra loddepunkter på baksiden av hovedkortet(kan loddes på forsiden og, men det er det nesten ingen som gjør ved bruk av pinheader) som kan være løse.

Hvis du ikke er sikker på hvordan du skal gå frem, er det nok lettest å sende den inn til spillchip igjen. Loddepunktene er små, men det er ikke så vanskelig(chippet en xbox senest i går).

EDIT: Har du en chip slik at du kan starte uten den ved å trykke på eject?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Hei,

Denne xboxen her ble sent til Luxenburg som håndbaggasje på flyet.

Jeg har hatt dialog med mottager i luxenburg 4-5 ganger på telefon i går.

Vedkommende hadde en elektronikk "ekspert" på jobben som har sjekket alle loddepunkter med multimeter og gått igjennom dette.

Det var ingenting som hadde løsnet i transport og all lodding var bra ifølge denne karen i luxenburg, så vi har sendt kunden i luxenburg en ny chip i dag gratis som han kan teste.

Siden xboxen funka fint før den ble sendt fra Norge av trådstarter, er en teori at kanskje bios har blitt korrupt når den ble sendt igjennom "X-RAY" maskinene på flyplassen (siden ingenting hadde løsnet i transport). Den ble tross alt fraktet som HÅNDBAGGASJE.

Chippen var en DUOX2 for de som var intresserte :)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Jeg kan love deg at X-ray maskinene ikke skader elektroniske deler i det hele tatt. Trust me.

5824694[/snapback]

Okai, da er det kanskje en død duox2.

Skal ivertfall holde dere oppdatert på hva som var feilen :)

Grunnen til at jeg kanskje tenkte at xray maskinen kunne gjøre noe slikt er fordi jeg vet XRAY kan skade LAGRINGSENHETER pga av magnetiske stråler.

Husker før på AMIGA 500 tidene når vi sendte disketter i posten skrev vi alltid DO NOT XRAY på pakken. En chip er jo en lagringsenhet, og jeg tror ikke xray har drept chippen, men kanskje fucket opp "lagringsenheten" der bios ligger.

Kunden i luxenburg skulle sende meg den "døde" duox2 så jeg skal prøve å crossflashe den for å få liv i den igjen :)

Er ivertfall bra Produsent av DUOX2 har garanti på chippene sine :)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Kunden i luxenburg skulle sende meg den "døde" duox2 så jeg skal prøve å crossflashe den for å få liv i den igjen :)

5824709[/snapback]

Hva er crossflashe? Jeg er glad jeg har xenium chip med os på jeg, mye lettere å rette opp hvis biosen blir ødelagt feks. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...