DrErling Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Skal handle en ny maskin for alt-mulig-i-himen. Den skal klokkes, muligens med nyeste BW-settet. Hva bør man gå for? Intel dual-core, AMDs X2 serie, eller en desktop-opteron? 2GB minne er ønskelig, så jeg håper å slippe å gå for det absolutt dyreste minnet, så dersom noen av seriene er lettere å klokke uten å gå veien om insane-fsb-speeds, så tas det imot med åpne armer. Bestille intel ES over there? Har sett på div forum at det er mulig. Noen som har tips? Dere får unnskylde meg mine njuuub-spørsmål, men jeg er for tiden helt utdatert på overklokking. Siste jeg gikk amok med var en P4 [email protected]. DrE Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Skal du leke deg litt er det vel Dual Core Opteron som er mest gøy. Bare å kjøre divider mot minne det så slipper du handle versting ram. 2x1gb brikker som klokker er vel for å sei det fint grisedyre. "Alle" 939 hovedkort har devider for 200/200, 200/186,200/166, 200/133 Så all den tid du ikkje skal over 3ghz med en 1.8ghz cpu så er det ikkje noke problem å holde seg på 200mhz på minnet. Trimma en 1.8ghz opteron singel core til 300*9 for en tid tilbake, med divider på 200/133 så kosa twinmos standard rammen seg på 200mhz. Lykke til! mvh Meanbean Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=26476. Enjoy... 4.5 burde være oppnåelig... har sett de nye presslerene oppe i 5ghz stabilt på vann, men man må da selvfølgelig være heldig med sin prosessor... er man direkte uheldig når man heller ikke 4. jeg ville nok ikke gitt meg før jeg "traff" minst 4.5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå